سخنگوی ستاد اربعین با اشاره به صدور مجوز برای یک هزار و ۶۰۰ موکب گفت: بر اساس گفته یکی از مسئولان، مشکلات مرز خسروی طی ۲ تا ۳ روز آینده برطرف و فعالیت آن آغاز می‌شود.

صدور مجوز برای۱۶۰۰موکب/مسائل مرز خسروی تا ۳روز آینده برطرف می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، شهریار حیدری در گفتگویی با اشاره به اینکه برنامه تمام کمیته های ۱۳گانه اربعین وارد فاز اجرایی شده است، اظهار کرد: براساس بازدیدهای صورت گرفته از مرزهای چهارگانه خوشبختانه روند فعالیت ها مطلوب است.

وی با بیان اینکه در زمینه اسکان و تغذیه هزار و ۶۰۰ موکب مجوز دریافت کرده اند، افزود: از این تعداد ۵۰ درصد در داخل کشور و ۵۰ درصد نیز برای خدمات رسانی به زوار در خاک عراق استقرار یافته اند.

سخنگوی ستاد اربعین با اشاره به استقرار تمام مواکب طی دو تا سه روز آینده، گفت: در حوزه زیرساخت برخی نواقص وجود دارد که با تأکید رئیس ستاد اربعین و مسئولان کمیته ها طی روز های آینده رفع می شوند.

وی به برخی پروژه ها درباره اربعین حسینی اشاره و خاطرنشان کرد: برخی از این پروژه ها چند ساله بوده و برای سال آینده به اتمام می رسد.

حیدری یادآورشد: وضعیت آنچه که برای روان سازی و تسهیل تردد زائران اربعین حسینی نیاز است؛ مناسب و مطلوب ارزیابی می شود.

وی همچنین با اشاره به راه اندازی کمیته نظارت بر عملکرد کمیته های ستاد اربعین تصریح کرد: خروجی فعالیت این کمیته در طول اربعین و همچین بعد از پایان این مراسم تهیه شده که معیاری برای برنامه ریزی سال آینده خواهد بود.

سخنگوی ستاد اربعین درباره وضعیت مرز خسروی نیز اظهار کرد: آنچه که برای بازگشایی مرز خسروی نیاز بوده، همانند تجهیزات، امکانات، زیرساخت ها و ... از سوی جمهوری اسلامی ایران فراهم شده است و از سوی دیگر طرف عراقی باید تا روز پنج شنبه در مرز مستقر می شد که روز جمعه مرز بازگشایی شود ولی به دلیل وجود مسائلی در آن سوی مرز که تا حدودی نیز قابل قبول است، هنوز این مرز بازگشایی نشده است.

وی با بیان اینکه بحث استقرار ۱۰۰ درصدی برنامه های دولت عراق در مرز برای امنیت زائرین از مسائلی است که باید اجرایی شود، تصریح کرد: پیش بینی می شود که به امید خدا هرچه زودتر این مرز فعال شود و براساس گفته یکی از مسئولین که مسئول این حوزه است، ظرف دو تا سه روز آینده این مشکلات برطرف می شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.