مشهد- رئیس ستاد اجرایی اربعین حسینی مجتمع آموزش عالی مشهد از سهم ۶۰ درصدی مشهد از کاروان اعزامی جامعه المصطفی العالمیه در سفر زیارتی اربعین حسینی خبر داد.

سهم ۶۰ درصدی مشهد از کاروان اعزامی المصطفی(ص) در سفر زیارت اربعین حسینی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی جامعةالمصطفی مشهد حجت الاسلام والمسلمین قاسم در اربعین امسال هفتمین سفر زیارتی خود را تجربه می­کند و این در حالی است که آغاز این سفر برای اولین بار در سال ۹۰ با حضور تعداد اندکی از پرسنل آغاز شد و در طی این سال­ها با افزایش خیل عظیم متقاضیان و مشتاقان زیارت اباعبدالله(ع) در اربعین حسینی، شاهد یک رشد تصاعدی چشمگیر متقاضی سفر در مجموعه هستیم.

وی افزود: مجموع زائران المصطفی در کاروان زیارتی اربعین امسال حدود ۲۶۰۰ نفر است که از این تعداد ۱۴۰۰ نفر در قالب کاروان مجتمع آموزش عالی مشهد اعزام می­شوند که این آمار بیانگر مشارکت ۶۰ درصدی المصطفائیان مشهد در این همایش عظیم حسینی است.

رئیس ستاد اجرایی اربعین جامعةالمصطفی مشهد ادامه داد: به لطف امام حسین(ع) امسال نیز در کاروان ما زائرانی از چهار قاره آسیا، آفریقا، اروپا و اقیانوسیه و از ۳۶ ملیت نظیر ایران، افغانستان، هندوستان، پاکستان، آذربایجان، تاجیکستان، قزاقستان، ترکمنستان، چین، بنگلادش، سنگاپور، مالزی، تایلند، اندونزی، سوریه، نیجر، نیجریه، کومور، گینه، گامبیا، ساحل عاج، بورکینافاسو، لیبریا، گینه­بیسائو، تانزانیا، ماداگاسکار، کنیا، سیرالئون، اوگاندا، میانمار، گینه کوناکری، کامرون، ترکیه، گرجستان، روسیه و استرالیا حضور دارند که این تنوع ملیتی در قالب یک کاروان منسجم در نوع خود بی­نظیر است.

وی اضافه کرد: ستاد اربعین مجتمع آموزش عالی مشهد امسال در قالب سه کمیته و دو کارگروه شامل کمیته ­های مالی و پشتیبانی، فرهنگی و محتوایی و امداد و امنیت و کارگروه های ثبت­نام و رسانه از تاریخ دهم مهرماه با مشارکت مطلوب همه معاونت­ها و ادارات، با بهره­گیری از ۴۰ نیرو در دو بخش خواهران و برادران مأموریت خود را به بهترین شکل ممکن انجام داده است.

 حجت الاسلام نوربخش عنوان کرد: واقعیت این است که همواره جمع مشتاقان زیارت اباعبدالله ­الحسین(ع) بیش از ظرفیت و امکانات موجود است لذا با توجه حجم مراجعات به ستاد ثبت­نام، مجبور به افزایش چند مرحله­ای ظرفیت کاروان شدیم.

مدیر ارتباطات و امور بین­الملل جامعةالمصطفی مشهد یادآور شد: از آنجایی که همه ابعاد، ظرفیت­ها و فرصت­های زیارت اربعین حسینی می­تواند برای هر کسی و در هر سن و شرایطی، یک کلاس درس آموزنده باشد می­توان از این همایش عظیم و از این مانور بزرگ شیعی در جهان به عنوان یک مدرسه حسینی یاد کرد. مدرسه ای که متون درسی آن عشق، اخلاص، ایثار، فداکاری، نوع­دوستی، شکستن مرز بندی­های استعماری فکری، نژادی و قبیله­ای و از همه مهمتر درس آزادگی و پایمردی و برافراشتن پرچم اسلام معتدل ناب محمدی(ص) در سراسر عالم است.

وی پیرامون برنامه پیشِ روی کاروان اظهار داشت: سفر ما ان­شاءالله از تاریخ نهم مهرماه از آغاز و با عبور از مرز شلمچه و زیارت قبور مطهر ائمه اطهار(ع) در شهرهای سامرا، کاظمین، نجف و کربلا در تاریخ ۲۲ مهرماه با ورود به مشهدالرضا(ع) پایان خواهد یافت.

رئیس ستاد اجرایی اربعین حسینی المصطفی مشهد اظهار داشت: جهت تسهیل و بهبود کیفیت خدمات­رسانی، کاروان مجتمع آموزش عالی مشهد به پنج کاروان کوچکتر تقسیم بندی شده­ است که عبارتند از: کاروان انصار المصطفی(ص) با محوریت خانواده‌های فارغ­التحصیلان و پرسنل، کاروان رضاالمصطفی(ص) شامل تمامی طلاب مجرد و متأهل مدرسه عالی برادران، کاروان ابناء­المصطفی(ص) شامل همه طلاب مجرد و متأهل مدرسه زبان فارسی و معارف اسلامی برادران، کاروان نورالمصطفی(ص) شامل همه طلاب مجرد و متأهل مدرسه تحصیلات تکمیلی و کاروان حبیبة­المصطفی(ص) شامل تمامی طلاب خواهر مدرسه تمهیدیه و مدرسه عالی خواهران جامعةالمصطفی­مشهد و مکتب نرجس(س).

وی متذکر شد: کاروان‌های فوق طبق ظرفیت اتوبوس‌های عراق در قالب گروه‌های ۵۰ نفره تقسیم بندی شده­اند و در هر یک از اتوبوس‌های مدارس برادران یک نفر و اتوبوس‌های خانواده و خواهران دو نفر از همکاران به عنوان نیروی پشتیبانی، خدمت‌گذاری به زائران را بر عهده خواهند داشت.

حجت الاسلام نوربخش تصریح کرد: طی تلاش­های بی­وقفه و هماهنگی­های صورت گرفته در بیش از ۵۰ جلسه برون­مرزی و درون­مرزی سعی شده است تا ان­شاءالله همه لوازم و مقدمات یک سفر خوب برای زائران حضرت سیدالشهداء(ع) فراهم شود و سعی کرده­ایم استانداردهای ما در این سفر با توجه به شرایط خاص عراق در آن ایام و محدودیت­های موجود، چیزی فراتر از استانداردهای سازمان حج و زیارت باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.