سینمای ایران یکی از موفق ترین سینماهای جهان است ولی در جشنواره های مهم جهانی در افریقا ، مانند «Hillywood» اثری از حضور مؤسسات سینمایی ایران دیده نمی شود .

از غیبت سینمای ایران در «Hillywood»  تا حضور زیبا بروفه در «حب الحسین»

به گزارش قدس آنلاین، در حالی فستیوال فیلم رواندا «Hillywood» به عنوان یکی از جشنواره های مهم قاره آفریقا در هفته اول آبان ماه آغاز می‌شود، که درفهرست بلند آثار سینمایی شرکت کننده در این فستیوال مهم قاره پهناور افریقا ، نامی از مؤسسات سینمایی جمهوری اسلامی ایران دیده نمی شود. در جشنواره امسال رواندا یکصد فیلم از کشورهایی مانند آمریکا، اسپانیا، بلژیک، فرانسه، آلمان، رژیم صهیونیستی، آفریقای جنوبی، بورکینافاسو، جمهوری دموکراتیک کنگو، اتیوپی، سیرالئون، سودان، اوگاندا و کشور میزبان اکران می‌شوند.

شبکه Hausa TV با برجسته کردن این عدم حضور از اینکه سینمای ایران در بسیاری از جشنواره‌های مهم جهانی در آفریقا شرکت نمیکند ابراز تاسف کرد. این عدم حضور در حالی است که در یک ایالت در شمال کشور نیجریه با نام  «Kano» بیش از دو هزار شرکت  به فیلمسازی اشتغال دارند و در سال گذشته بنابر آمار رسمی آن کشور ، بیش از ۶۰۰ میلیون دلار درامد سینمای «Nollywood» در نیجریه بوده، سوالی که بدون پاسخ می ماند این است که چه موانعی برای حضور سینماگران ایرانی در افریقا وجود دارد  ؟  و مسؤولان فرهنگی ما چه برنامه ای برای رفع این نقص آشکار دارند؟
 
شایان ذکر است شبکه تلویزیونی ماهواره ای Hausa TV به عنوان نخستین شبکه تلویزیونی ایران ویژه آفریقا، از نیمه دوم مهرماه ، فعالیت‌های خود را به صورت آزمایشی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی آغاز کرده است و امسال پخش ماهواره ای آن آغاز خواهدشد.

زیبا بروفه امشب میهمان برنامه «حب الحسین» می شود

امشب در برنامه «حب الحسین» زیبا بروفه مهمان برنامه شده و با مجری برنامه به گفت و گو می‌پردازد. برنامه «حب الحسین» هر شب ساعت ۲۳:۳۰ روی آنتن شبکه دو خواهد رفت و تکرار آن روز بعد ساعت ۱۰:۳۰ پخش خواهد شد. این برنامه گفتگو محور بری ایام محرم و صفر گروه خانواده شبکه دو تدارک دیده شده است و کارگردانی و اجرای آن را حامد نگارش بر عهده دارد.

این برنامه در ٣٥ قسمت ٢٥ دقیقه‌ای تولید شده است که پخش آن تا اربعین ادامه دارد. تا به امروز شخصیت های مطرح سینما و تلویزیون و ورزشکاران در برنامه حب الحسین شبکه دو از ارادتشان به امام حسین و تجربه های معنوی گفته اند. 

عوامل اصلی این برنامه عبارت است از: کارگردان و مجری :حامد نگارش، تهیه کنندگان :پویان هدایتی و فاطمه کریمی، مدیر تولید و نویسنده :زهرا رحیمی

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.