آی فیلمی ها قرار است بیننده یکی از پربیننده ترین سریال های تلویزیون یعنی «مسافری از هند» باشند. داستان «سیتا» با بازی شیلا خداداد و «رامین» با بازی سروش گودرزی؛ مستند ۳ قسمتی «تبعبد از مالویناس» هیسپان تی وی، داستان نزاع انگلستان و آرژانتین بر سر جزایر فالکلند یا همان مالویناس است و پرس تی وی با جدیدترین مستند خود یعنی «سرزمین بدون مین» به نحوه پاکسازی زمین های آلوده به مین شهرهای مرزی ایران و عراق می پردازد.

مستند «تبعید از مالویناس» پخش از هیسپان/ مستند «سرزمین بدون مین» از پرس تی وی/ سریال «مسافری از هند» برای مخاطبان پرشمار آی فیلم

«تبعید از مالویناس» را از هیسپان ببینید

هیسپان تی وی  در مستند «تبعید از مالویناس» از زبان ساکنین این جزیره، مشکلات آنها را به تصویر می کشد.

به گزارش روابط عمومی شبکه هیسپان تی وی، «تبعید از مالویناس» (Exilio de Malvinas) مستندی است درباره سه تن از ساکنین جزیره مالویناس (فالکلند) که به دلایل مختلفی مجبور به ترک جزیره و نقل مکان به آرژانتین شده اند. در این مستند به شرح زندگی و دلایل این افراد برای ترک جزیره پرداخته شده است.

جزایر مالویناس (به زبان اسپانیایی) که انگلیسی ها به آن جزایر فالکلند ( Falkland) می گویند، مجموعه جزایری در آمریکای جنوبی است که در اقیانوس اطلس جنوبی قرار گرفته است. در این مستند شاهد نزاع بر سر این جزیره بین دو کشور انگلستان و آرژانتین از زبان سه تن از ساکنین جزیره و مشکلات آنها خواهیم بود.

انگلستان و آرژانتین در سال ۱۹۸۲ بر سر جزایر فالکلند؛ تحت کنترل انگلستان در جنوب اقیانوس اطلس جنوبی که در آرژانتین جزایر مالویناس نامیده می شود، جنگیدند و این مسئله همچنان عامل تنش در روابط دو کشور بوده است.

مستند «تبعید از مالویناس» به کارگردانی فدریکو پالما، محصول سال ۲۰۱۶ و قرار است در ۳ قسمت ۲۵ دقیقه ای از دوشنبه ساعت ۷:۳۰ به وقت تهران به روی آنتن هیسپان تی وی برود. بازپخش این مستند ساعت ۱۴:۳۰ و ۲۰:۳۰ همان روز و ۲:۳۰ بامداد روز بعد پخش شود.

مخاطبان شبکه پرس تی وی به «سرزمین بدون مین» سفر می کنند

مستند «سرزمین بدون مین» (Mine free land) با موضوع بررسی روند و چگونگی پاکسازی زمین های مرزی کشور پس از جنگ تحمیلی هشت ساله از شبکه پرس تی وی پخش می شود.

به گزارش روابط عمومی شبکه پرس تی وی، «سرزمین بدون مین» به کارگردانی محمد تراب زاده محصول سال ۲۰۱۷ است و به روایت تلاش های صورت گرفته برای پاکسازی مناطق مرزی از مین های باقی مانده از جنگ می پردازد.

در این مستند از مین های به جا مانده از جنگ ایران و عراق با عنوان نمادهای باقی مانده از جنگ در خاک ایران یاد می شود که در زمان حال نیز حضور دارند و تا سالیان آینده نیز باقی خواهند ماند. حدود ۲۰ میلیون از این مین ها که برخی از آنها تا ۵۰ سال طول عمر دارند و مردم عادی قربانیان اصلی آنان هستند در کشور وجود دارد که مساحتی بیشتر از کشور سوئیس را آلوده کرده بودند .

مستند «سرزمین بدون مین» به بررسی روند و چگونگی پاکسازی زمین های آلوده در این سال ها می پردازد که بعد از حدود ۲۵ سال فعالیت در این زمینه آمار قربانیان و مصدومان به شدت کاهش یافته است و بخش وسیعی از زمین های آلوده به زمین های مولد در کشاورزی و صنعت تبدیل شده است و ایران توانسته از منابع نفت مشترک با عراق بهره برداری نماید  ولی زمین های آلوده هنوز وجود دارد.

در ادامه این مستند به این موضوع اشاره می شود که تلاش های صورت گرفته توسط کارشناسان ایرانی و همچنین خنثی کنندگان، دانش پاکسازی از مین را در کشورمان بومی کرده و سبب شده است تا ایران از طرف مجامع بین المللی به عنوان کشوری صاحب تکنولوژی پاکسازی شناخته شود.

مستند «سرزمین بدون مین» یکشنبه ۷ آبان ساعت ۰۴:۰۰ بامداد به وقت تهران از شبکه پرس تی وی پخش می شود. تکرار این برنامه در چهار نوبت در ساعت ۰۹:۰۰،   ۱۵:۰۰، ۲۱:۰۰ و ۰۱:۰۰ به روی آنتن می رود.

بازپخش مجموعه تلویزیونی «مسافری از هند» از آی فیلم

 مجموعه تلویزیونی «مسافری از هند» به کارگردانی قاسم جعفری برای پخش از کانال فارسی شبکه آی فیلم در نظرگرفته شده است.

  به گزارش روابط عمومی شبکه آی فیلم، مجموعه تلویزیونی «مسافری از هند» به تهیه‌کنندگی صدیقه صحت و نویسندگی علیرضا کاظمی پور، محصول سال ۱۳۸۱ است، که جزو سریال های پربیننده ‌پس از انقلاب در تلویزیون ایران بوده است.

داستان این مجموعه از این قرار است: رامین نادری برای درس خواندن به هندوستان می‌رود. رامین که قرار است با دختردایی خود پروانه ازدواج کند، با دختری هندی به نام سیتا آشنا می‌شود و او را برای ازدواج به ایران می‌آورد، اما ورود سیتا به ایران مشکلاتی را به وجود می‌آورد… .

شیلا خداداد در نقش سیتا، سروش گودرزی در نقش رامین، الهام حمیدی در نقش پروانه، حمید گودرزی، نسرین مقانلو، شیرین بینا، عنایت شفیعی، مجید مشیری، ایرج نوذری و بهنوش طباطبایی بازیگرانی هستند که در این سریال به ایفای نقش پرداخته اند.

اولین قسمت از مجموعه تلویزیونی «مسافری از هند» از دوشنبه ۸ آبان هرشب ساعت ۲۰:۰۰ روی آنتن کانال فارسی آی فیلم قرارخواهدگرفت. بازپخش آن نیز در ساعت های ۰۴:۰۰ و ۱۲:۰۰ روز بعد خواهد بود.

منبع: پرس تی وی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.