کارشناس سازمان هواشناسی کشور از ورود جریانات خنک شمالی و گذر موج بارشی از کشور خبر داد و گفت: طی روزهای آتی نوار شمالی کشور به‌ویژه استانهای گیلان و مازندران با کاهش پنج تا درجه‌ای دما مواجه خواهند شد.

نوار شمالی کشور ۱۰ درجه سردتر می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، امین حسین نقشینه درباره وضعیت جوی روزهای آینده کشور اظهار کرد: جریانات بارشی که اواخر وقت روز گذشته وارد کشورمان شده و گذر موج بارشی از شمال غرب کشور موجب می‌شود تا در ساعات پایانی امروز و فردا بخشهایی از استانهای ساحلی دریای خزر، آذربایجانها و اردبیل با افزایش ابر و بارش باران مواجه شوند.

وی ادامه داد: از اواخر وقت امروز تا روز دوشنبه نیز بادهای شدید موجب ایجاد گرد و خاک و کاهش کیفیت دید افقی و کیفیت هوا در مناطقی از شمال غرب وغرب کشور می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: طی روز دوشنبه نیز رشد ابر و بارش پراکنده باران در ارتفاعات زاگرس مرکزی و البرز به‌وجود می‌آید.

به گفته نقشینه، طی ۴۸ ساعت آینده آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی افزایش می‌یابد و کیفیت هوا در این مناطق کاهش پیدا می‌کند.

وی درباره وزش باد شدید در برخی نقاط شمال و شمال غرب کشور اظهار کرد: از عصر روز یکشنبه و به‌ویژه طی روز دوشنبه وزش باد بسیار شدید به همراه گرد و خاک  استانهای آذربایجانها، اردبیل، گیلان، مازندران، ایلام و کرمانشاه را در برمی‌گیرد.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود که در روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه کاهش محسوس دما بین پنج تا ۱۰ درجه در بخشهایی از نوار شمالی کشور و استانهای گیلان و مازندران ایجاد شود.

نقشینه، اهواز با ۳۷ درجه بالای صفر را گرم‌ترین و شهرکرد با یک درجه زیر صفر را خنک‌ترین منطقه کشور دانست و گفت: دمای هوای تهران امروز در گرمترین لحظات به ۲۹ درجه بالای صفر رسید که در روزهای آتی شاهد کاهش دو درجه‌ای آن خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.