بیرجند- نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی بصیرت را شرط دین‌داری دانست و گفت: باید مسأله بصیرت را به صورت فرهنگ عمومی درآوریم.

انتقاد از جدی نگرفتن بیانات رهبری پیرامون تهاجم فرهنگی

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی ظهر امروز در دیدار با فرماندهان کلانتری‌های خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: انسان از نظر جسمانی برای تشخیص راه از بیراهه چشم سر دارد و جایی قدم‌ می‌گذارد که می‌بیند.

وی بیان داشت: باقی موجودات از انواع حیوانات از این نعمت برخوردارند و انسان به دلیل انسانیت باید به غیر از چشم سر و ظاهر چشمی داشته باشد که راه‌های انسانی را از غیرانسانی تشخیص دهد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی تأکید کرد: اگر دین همراه با بصیرت نباشد از بیراه‌های بزرگ مانند خرافات و شرک سر در می‌آورد که این امر بدتر از بی‌دینی است.

عبادی بصیرت را شرط دین‌داری دانست و تبیین کرد: بصیرت باید با علم دین، جهان‌شناسی، خداشناسی، انسان‌شناسی و دین‌شناسی همراه باشد و از خطا جلوگیری کند.

وی متذکر شد: انسان با بصیرت باید موانع علمی را بداند و آنها را تشخیص دهد و بصیرت را با علم دین از خطا مصون بدارد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی در بخش دیگری از سخنانش به تهاجم تبلیغات و انفجار اطلاعات اشاره کرد و توضیح داد: در زمان کنونی به دلیل تهاجم تبلیغات و انفجار اطلاعات اگر انسانی از سرمایه‌اش غفلت کند، سرمایه‌اش توسط دزدان به غارت می‌رود.

عبادی با اشاره به اینکه دزد آن نیست که یک شبه خانه انسان را خالی کند و به یغما ببرد، اضافه کرد: سرمایه انسان خودش، دین، فرهنگ، عدالت خواهی و حقانیت است که اگر این مؤلفه‌ها غارت شود،‌ غارت‌زده هستیم.

وی با بیان اینکه در روایات اسلامی بیان شده است؛ زمانی خواهد آمد که بهترین زمان و بدترین زمان باشد، تصریح کرد: این زمان در حال حاضر به طور کامل حس می‌شود زیرا خوب شدن با امکانات کنونی شدنی است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی تقابل فکر و فرهنگ را ارزشمندترین کالای هر انسانی دانست و افزود: زمان کنونی بدترین زمان نیز است زیرا ابزار کارآمد در راه بد نیز به کار گرفته می‌شود.

عبادی به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون تهاجمات اشاره کرد و افزود: رهبری در وهله اول فرمودند تهاجم فرهنگی در راه است، آن روز سران کشورهای دیگر این مسأله را به صورت جدی درک نکردند و بعد از گذشت 6 سال متوجه این موضوع شدند.

وی ادامه داد: این مهم را جدی نگرفتیم و سپس رهبر انقلاب اسلامی فرمودند شبیخون فرهنگی که این مهم نیز جدی گرفته نشد و بعد فرمودند غارت فرهنگی و اکر این مؤلفه‌ها جدی گرفته می‌شد دشمن قوی نمی‌شد و رهبر انقلاب اسلامی نمی‌فرمودند ناتوی فرهنگی.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی اعلام کرد: باطل در عین حالی که سلطه می‌یابد و بی رحم عمل می‌کند، یک زاویه دیگر مانند رسوایی دارد که خود به خود رسوا می‌شود واین برای دشمنان نتیجه معکوس دارد.

عبادی قتل و عام‌ مسلمانان، تخریب شهرها تجاوز به زنان وکودکان را عامل نابودی دشمنان دانست و بیان داشت: جنایات دشمنان به خودشان باز خواهد گشت و آنها را نابود می‌کند.

وی عشق مردم به مکتب اهل بیت(ع) به ویژه امام حسین(ع) و اربعین حسینی را حرکت عدالت‌طلبانه دانست و بیان داشت: این حرکت به صورت طبیعی در مردم حاصل شده است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه باید مسأله بصیرت را به صورت فرهنگ عمومی درآوریم، خاطرنشان کرد: مردم باید به هر میزانی که از حقایق دین، اسلام، انسانیت و تقوا می‌دانند برای مردم بازگو کنند زیرا هر جه بصیرت گسترده‌تر شود هزینه‌های دنیایی کمتر می‌شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.