ایلام- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: حضور باستان شناسان بزرگ دنیا در ایلام، زمینه جذب گردشگران بیشتری در ایلام را فرهم می کند.

حضور باستان شناسان بزرگ دنیا در ایلام زمینه جذب گردشگر را فراهم می کند

عبدالمالک شنبه زاده در گفت و گو با قدس آنلاین، با بیان اینکه تیم باستان شناسی اتریشی که در روزهای گذشته به ایلام سفر کرده بودند از اساتید دانشگاه های معتبر این کشور محسوب می شوند، اظهارداشت: این تیم در دو گرایش دوره ساسانی و دوره پیش از تاریخ تخصص داشته و از نقاط مختلف استان ایلام بازدید کردند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت این گروه های باستان شناسی تحت نظر این سازمان است، افزود: پژوهشکده باستان شناسی کشور متولی طرح های مطالعاتی و کاوش های باستان شناسی در کشور است و میراث فرهنگی نیز مجوزها و هماهنگی های لازم برای حضور این افراد در کشور را فراهم می کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام به لزوم همکاری مراکز علمی و دانشگاهی استان برای انجام کاوش های باستان شناسی در استان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: امیدواریم شرایطی فراهم شود تا این تیم باستان شناس اتریشی بتواند در مناطق باستانی استان ایلام کاوش های خوبی انجام دهد.

عبدالمالک شنبه زاده تأمین اعتبار از سوی تیم باستان شناسی اتریشی برای کاوش در نقاط باستانی استان را ضروری دانست و بیان داشت: تعیین بودجه مناسب برای این کاوش ها از سوی میراث فرهنگی نیز حائز اهمیت است که بایستی اعتبار خوبی در این زمینه جذب شود.

وی با بیان اینکه اعضای تیم باستان شناسی اتریشی از اساتید به نام دانشگاه های معتبر خارجی هستند، ادامه داد: حضور این افراد در کاوش های باستان شناسی استان علاوه بر مباحث علمی و کسب اطلاعات جدیدتر برای دانشجویان و پژوهش گران داخلی، در زمینه افزایش جذب گردشگر خارجی به استان نیز حائز اهمیت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.