گیلان-رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: با عضویت دانشگاه علوم پزشکی گیلان در اتحادیه دانشگاه‌های دولتی و مراکز تحقیقاتی حاشیه دریای خزر موافقت شد.

علوم پزشکی گیلان عضو اتحادیه مراکز تحقیقاتی حاشیه دریای خزر می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از دانشگاه علوم پزشکی گیلان، شاهرخ یوسف‌زاده چابک اظهار داشت: بیستمین اجلاس اتحادیه دانشگاه‌های دولتی و مراکز تحقیقاتی حاشیه دریای خزر با حضور دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان مهرماه امسال در دانشگاه دولتی آتیرائو کشور قزاقستان برگزار شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه در این اجلاس با درخواست عضویت دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این اتحادیه موافقت شد خاطرنشان کرد: اتحادیه دانشگاه‌های دولتی و مراکز تحقیقاتی حاشیه دریای خزر ۵۵ عضو دارد.

یوسف‌زاده چابک اعضای مذکور را متشکل از دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی عنوان کرد و افزود: عضویت دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان در این اتحادیه ظرفیتی مطلوب برای تعامل و ارتباط با مراکز تحقیقاتی و دانشگاه‌های حاشیه دریای خزر است.

وی گفت: اساسنامه این اتحادیه در سال ۱۳۷۵ با حضور رؤسای دانشگاه‌های گیلان،  مازندران و دانشگاه علوم و منابع طبیعی گرگان از کشور ایران و دانشگاه دولتی فنی آستراخان، دانشگاه دولتی داغستان، دانشگاه کالمیکیا از جمهوری فدراتیو روسیه، دانشگاه دولتی آتیرائو از قزاقزستان و دانشگاه دولتی باکو از کشور آذربایجان تصویب شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تبادل اطلاعات استاد و دانشجو در زمینه‌های آموزشی و پژوهشی و همکاری مشترک فرهنگی، آموزشی و پژوهشی دانشگاه های عضو اتحادیه را از اهداف این اتحادیه بیان کرد و افزود: اتحادیه دانشگاه‌های دولتی و مراکز تحقیقاتی حاشیه دریای خزر اهداف مهمی را دنبال می‌کند

وی اعلام کرد: تبادل اطلاعات در زمینه حوزه‌های علوم مربوط به‌ دریای خزر، ایجاد بانک اطلاعاتی دریای خزر و برگزاری سمینارها و کارگاه‌های آموزشی مشترک در ارتباط با دریای خزر از دیگر اهداف این اتحادیه است.

یوسف‌زاده چابک اظهار داشت: انتشار بولتن علمی مشترک به زبان انگلیسی، ایجاد رشته‌های جدید و مرتبط به دریای خزر در دانشگاه‌های اتحادیه از دیگر اهداف این اتحادیه محسوب می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تاکید کرد: ایجاد تسهیلات لازم جهت ترویج زبان کشورهای عضو اتحادیه در اتحادیه دانشگاه‌های دولتی و مراکز تحقیقاتی حاشیه دریای خزر به‌طور مطلوب صورت می‌گیرد.

یوسف‌زاده چابک تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان باید از فرصت ایجاد شده در جهت بین‌المللی‌سازی دانشگاه در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و ورزشی استفاده کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.