رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی، تاکید کرد: ما به عنوان آژانس می گوییم ایران به تمام تعهدات خود در قالب برجام عمل کرده است.

به گزارش قدس آنلاین، یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی صبح امروز و در نشست خبری خود با علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی اظهار کرد: دیدار امروز ما در راستای دیدارهایی بود که در رم و وین داشتیم.

وی گفت: از ژانویه ۲۰۱۶ آژانس در حال نظارت و تایید تعهدات ایران در قالب برجام است. آژانس معتقد است که ایران در حال اجرای کلیه تعهدات خود نسبت به قرارداد برجام است.

آمانو با بیان اینکه در دیدار امروز خود با صالحی بر اهمیت اجرای کامل تعهدات توسط دیگر طرف های برجام تاکید کرده است، افزود: آژانس معتقد است ایران همچنان بر تعهدات خود پایبند مانده است.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در پاسخ به این سوال که موضع آژانس در قبال اظهارات اخیر ترامپ نسبت به برجام چیست، تصریح کرد: در رابطه با صحبت های مقامات دیگر کشورها نظری ندارم ولی برجام قراردادی است میان ایران و ۱+۵ که تحت حمایت شورای امنیت است و آژانس بین المللی انرژی اتمی هم بر فعالیت های هسته ای ایران و انجام تعهداتش در قبال برجام نظارت کرده و آن را تایید می کند.

وی اظهار داشت: آژانس کاملا بی طرف و مطابق با شرایط قید شده در برجام و بر اساس استانداردهای پادمان پایبندی ایران را تایید می کند و ما همچنان همین روند را ادامه خواهیم داد.

آمانو در پاسخ به این سوال که اقدامات آژانس در خصوص تضمین اینکه بازرسی های آن نهاد کاملا فنی بماند و سیاسی نشود، گفت: مهمترین مسئله برای آژانس این است که در تصمیمات خود بی طرف باشد و از زمانی که من مدیرکل این آژانس شدم بر این مسئله بی طرفی پایبند بودم.  بعضی وقت ها اخبار بد و برخی اوقات اخبار خوبی را در این مدت اعلام کرده ایم.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که پیام سفر شما در این برهه حساس زمانی چیست، گفت: تا جایی که تعهدات ایران مربوط به فعالیت های هسته ای آن باشد می توانم بگویم که جمهوری اسلامی ایران تمام تعهدات خود را در قالب برجام انجام داده است. پایبندی به قوانین برای آژانس بسیار اهمیت دارد و من بر روی این مسئله تاکید دارم و همچنان این مسیر را ادامه خواهم داد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.