گچساران- در مراسم تودیع و معارفه ای که درمحل سالن جلسات فرمانداری گچساران برگزار شد از زحمات حبیب غلامی پور دادستان سابق گچساران قدردانی و امیر حمزه بازیار رئیس سابق دادگستری لنده به عنوان دادستان جدید گچساران معرفی شد.

مراسم تودیع و معارفه دادستان شهرستان گچساران برگزار شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، در مراسم تودیع و معارفه ای که در محل سالن جلسات فرمانداری گچساران برگزار شد از زحمات حبیب غلامی پور دادستان سابق گچساران قدردانی و امیر حمزه بازیار رئیس سابق دادگستری لنده به عنوان دادستان جدید گچساران معرفی شد.

این مراسم با حضور حجت‌الاسلام غلامرضا مزارعی رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد، اعضای شورای تامین شهرستان گچساران و جمعی از مسئولین محلی برگزار شد.

در این مراسم حبیب غلامی پور به عنوان مستشار دادگاه تجدید نظر استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد.

فرماندار شهرستان گچساران در مراسم تودیع و معارفه دادستان شهرستان گچساران با تاکید بر بالا بودن شان و جایگاه بالای دستگاه قضایی در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت : دستگاه قضایی، قضات با یک وسطه  ابلاغ حکم مسئولیت از مقام معظم رهبری (مدظله العالی) دریافت می کنند و این خود نشان دهنده اهمیت موضوع است .

عبدالرحیم رحیمی وظیفه دستگاه قضایی را برقراری عدالت دانست و گفت : مردم قضات خوبی هستند و آثار و خدمت ما مسئولین را سال‌ها در ذهن خود ثبت می‌کنند و باید با تلاش و برنامه ریزی در حیطه وظایف اداری خود به نحو احسنت انجام وظیفه نمایند.

وی تصریح کرد : دستگاههای اجرایی شهرستان با  اعتقاد به استقلال دستگاه قضایی ضمن حفظ این استقلال و اقتدار وهمکاری و همدلی با دستگاه قضایی، همواره از مداخله در دستگاه قضایی پرهیز خواهند کرد.

رحیمی دکتر بهشتی را از نمونه های بارز و  اسوه اجرای عدالت برای جامعه امروز عنوان کرد و گفت : قوه قضاییه پناهگاه و مدافع حقوق مردم در نظام جمهوری اسلامی است و  اجرای عدالت همیشه در رأس برنامه های دستگاه قضاء قرار داشته و خواهد داشت

فرماندار گچساران با بیان این مطلب که همکاری و تعامل قوه ی مجریه و قوه قضائیه با یکدیگر میتواند رضایتمندی مردم را به دنبال داشته باشد اظهار داشت : ما نیز به عنوان نماینده دولت در شهرستان گچساران  در این راه از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم کرد.

بالاترین مقام اجرائی شهرستان ابراز داشت : جابجای ها و انتقال مناصب در جمهوری اسلامی یک اصل مترقی و پذیرفته شده است و این عمل در جهت ارتقاء، رشد و بالندگی جامعه ضرورت دارد و باید از تجربیات یکدیگر جهت انجام مطلوب تر امور استفاده نمود.

گچساران در استان دارای اهمیت ممتازی است

حجت الاسلام غلامرضا مزارعی رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد  اظهارکرد: جایگاه قضاوت جایگاه بسیار والایی است و لذا رسالت هم رسالت بزرگی بنام اجرای عدالت است، عدالتی که امیرالمومنین علیه السلام در آن راه به شهادت رسیدند.

وی گفت: ما الزام داریم که بر مبنای قوانین مدون عمل  کنیم هرچند قانون ما در ماهیت برگرفته از شریعت است، شکل کار ما در قانون امروزی دنیا قوانین شکلی است و شاید شکل کار ما مورد قبول خیلی از بزرگان و صاحب نظران نباشد اما ما هستیم و قانونی که مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان در اختیارمان گذاشته اند.

مزارعی افزود: لازمه اجرا و ایجاد عدالت در جامعه فراهم کردن بستری بنام امنیت است اگر امنیت در جامعه ای حاکم نباشد هیچکدام نمی توانیم زمینه اجرای عدالت را فراهم کنیم، امنیت به فرمایش مقام معظم رهبری از نان شب هم واجب تر است.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد درادامه با اشاره به آیین تودیع و معارفه دادستان گچساران، گفت: هر تغییری باید تغییر ایجاد کند، این جابجایی ها باید یک گام رو به جلو باشد و الا چرا جابجایی ها صورت بگیرد، اصل جابجایی این است گه کسی با یک انگیزه و انرژی بیشتری وارد عرصه دیگر بشود و بیشترتلاش نماید.

وی ادامه داد: امروز امنیت برای ما در اولویت قرار دارد و برنمی تابیم که بشنویم در شهرستان گچساران کسی صدای اسلحه اش بلند شد و یا مغازه یا محل سکونت فردی را مورد هدف قرار دهد که اصلا این موارد پذیرفته نیست.

مزارعی تصریح کرد: این پذیرفته نیست که در پارک های شهر صدای شلیک گلوله شنیده بشود، عزیزان ما در نیروی انتظامی باید بیشتر از گذشته مایه بگذارند و دادستان محترم این توقع را دارم که تا پایان سال شهرستان گچساران از نظرامنیت شهرستان رتبه یک کشور باشد.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمداظهارکرد: دادستان کسی است که جانش در کف دستش باشد و نباید ذرهای فکر اینکه با خطر مواجه شود در ذهنش باشد، داستان یعنی شخصا در عرصه عملیات حضور پیدا کردن است.

وی گفت: دادستان حافظ حقوق عامه است و به تمام عرصه ها دادستان می تواند ورود کند و می تواند در کلیه ادارات و سازمان ها و برای دفاع از حقوق مردم و حاکمیت ورود کند.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمداظهارکرد: در بحث ناامنی یک موردش هم زیاد است وتوقع این است که به اشد مجازات و در کمترین فرصت چنین پرونده هایی رسیدگی شود و در مسائل امنیتی هم یک روز برای ما مهم است که باید رضایت مردم در حوزه امنیت جلب شود که با اطمینان خاطر به زندگی خود بپردازند.

وی ادامه داد:دادستان باید نقاط حادثه خیز شهر را بشناسد و شخصا حضور پیدا کند، مسئولیت دادستانی بسیار مسئولیت سنگینی است و دادستان باید به عنوان شمشیر دست مجموعه دستگاه قضا باید در تمامی عرصه ها بران حضور داشته باشد و برخورد قاطعانه و با صلابت داشته باشد.

مزارعی تصریح کرد: اگر دستگاه های اجرایی و خدمات رسان در ارائه خدمات کم کاری کنند نتیجه نا امنی خواهد بود دادستان در این عرصه هم باید ورودکند و باید مراقب باشد، مجموعه ادارات باید به گونه ای به مردم ارائه خدمت کنند که ذره ای سهل کاری موجب بروز ناامنی خواهد شد.

وی افزود: ان شاءالله در آینده ای نه چندان دور شهر نخبه پرور، ولایی و با منافع اقتصادی فراوان گچساران به عنوان اولین شهر امن کشور معرفی شود و بنده به عنوان خادم مردم استان در پرونده هایی که مخل امنیت عمومی ونیز پرونده هایی که عنوان جرائم خشن را داشته باشند شخصا پیگیری می کنم که در کمترین فرصت به نتیجه برسد.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمداظهارکرد: باید از ظرفیت شورای شهر برای ایجاد امنیت در سطح شهر استفاده کرد بعضی از اخلال های اجتماعی را باید از ظرفیت ریش سپیدان، شورای حل اختلاف و شورای اسلامی شهر استفاده کرد.

شایان ذکر است در این آیین از زحمات آقای حبیب غلامی پور تشکر و آقای امیر حمزه بازیار با عنوان دادستان شهرستان گچساران معرفی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.