منصور غلامی با رای اکثریت نمایندگان مجلس، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دولت دوازدهم شد.

«غلامی» وزیر علوم شد + سوابق

به گزارش قدس آنلاین، منصور غلامی امروز (یکشنبه ۲۹ مرداد) در صحن علنی مجلس شورای اسلامی از مجموع ۲۷۶ رای اخذ شده، با کسب ۱۸۰ رای موافق، ۸۲ رای مخالف و ۱۴ رای ممتنع حائز اکثریت آرای نمایندگان مجلس برای تصدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شد.

به گزارش تسنیم، منصور غلامی در سال ۱۳۳۲ در شهر همدان  متولد شد. وی مدرک کارشناسی خود را در سال ۱۳۵۵ در رشته ترویج وآموزش کشاورزی از مدرسه عالی کشاورزی همدان گرفت و از سال ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۰ عضو جهاد سازندگی همدان و مسئول اردوگاه روستایی قرار گرفت. وی همچنین از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۲سرپرست دانشکده کشاورزی شهرکرد وابسته به دانشگاه اصفهان و عضو جهاد دانشگاهی اصفهان بود.

بیشتر بخوانید: غلامی "گزینه پیشنهادی وزارت علوم" کیست؟+برنامه‌ها

غلامی در سال ۱۳۶۴ مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته علوم باغبانی از دانشگاه تربیت مدرس اخذ نمود و در همان سال تا سال ۱۳۶۷ ریاست دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا را عهده‌دار بود. وی پس از آن به مدت دو سال معاونت اداری و مالی دانشگاه بوعلی سینا را بر عهده داشت و بعد از آن مجدداً به مدت یک سال رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا شد.

او در سال ۱۳۷۰ برای تحصیل در مقطع دکتری به دانشگاه آدلاید استرالیا رفت و در سال ۱۳۷۴ در مقطع دکتری رشته علوم باغبانی از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شد و به ایران بازگشت. غلامی پس از بازگشت به ایران مجدداً به مدت یک سال معاون اداری و مالی دانشگاه بوعلی سینا شد و پس از آن در دولت اصلاحات ریاست دانشگاه بوعلی سینا را عهده‌دار بود. او هم اکنون نیز رئیس دانشگاه بوعلی سینا است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.