همراه با تغییر سبک زندگی، نوع استفاده انسان امروز از امکانات اطرافش هم تغییر کرده است. استفاده از کتاب گویا یکی از ضروریات پرمشغله زندگی امروزی است.

تقویت حافظه و درمان بی‌پولی با دو کتاب صوتی

قدس آنلاین- با توجه به درگیری‌ها و روزمرگی‌های معمول و با توجه به اندک شدن فرصت‌های مطالعه، کتاب گویا به ما امکان می‌دهد در همین شرایط هم برای مطالعه کتاب  فرصت‌هایی را ایجاد کنیم و از مطالعه درکنار همه مشغله‌های معمول، لذت ببریم.

با کتاب صوتی و فایل‌های صوتی که هرروز در فضای مجازی منتشر می‌شود، دیگر بهانه‌ای برای نخواندن باقی نمی‌ماند. اگرچه امکاناتی نظیر انتشار کتاب‌های صوتی و یا کتاب‌های جیبی، هیچ تغییری در میزان مطالعه مردم کشور ما ایجاد نکرده و هنوز ناشران از روی‌دست ماندن کتاب‌هایشان و کتاب‌فروشی‌ها از سوت‌وکوری فروشگاه‌های کتاب شاکی‌اند، اما به‌هرحال ناشران که معاش آن‌ها وابسته به میزان مطالعه جامعه و بالا رفتن سطح عمومی مطالعه است، همه تلاششان را می‌کنند تا بازار نشر را داغ نگه دارند و درکنار آثار مکتوب، کتاب‌های صوتی هم منتشر می‌کنند؛ آثاری که مخاطب خاص ندارد و برای همه سلیقه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نشر ققنوس به‌همراه شرکت آوانامه، در ادامه انتشار آثار صوتی، دو اثر جدید به بازار نشر فرستاده است؛ «چگونه حافظه برتر داشته باشیم»   و «تسلی‌بخش‌های فلسفه».

کتاب اول یعنی «چگونه...» به همه ما کمک می‌کند حافظه‌ای قوی، سریع و مطمئن را در خود به‌وجود آوریم و آن را حفظ کنیم. نویسنده فقط به تعدادی تمرین ساده بسنده نکرده و برای داشتن حافظه قوی، به تأثیر مواد معدنی و ویتامین‌ها و چند تمرین ساده تنفسی و داروهای گیاهی و شیمیایی که برای ضعف حافظه تجویز می‌شوند نیز اشاره کرده است.

کتاب بعدی که با عنوان «تسلی‌بخش‌های فلسفه» به بازار آمده، با آن‌که اسم سختی برای آن انتخاب شده، اما اثری است که در زندگی روزمره به‌کار همه آدم‌های امروز می‌آید.

این کتاب با استناد به آثار شش فیلسوف بزرگ، راه‌حل‌هایی برای مشکلات روزمره ما ارائه می‌کند؛ از «سقراط» می‌آموزیم که محبوبیت را جدی نگیریم، «سنکا» به ما کمک می‌کند کهه بر ناامیدی غلبه کنیم، «اپیکور» راه‌حلی برای بی‌پولی به ما می‌دهد. «مونتنی» راه‌حل‌هایی برای ناکارایی‌های ما ارائه می‌کند و «نیچه» و «شوپنهاور» غم عشاق دلشکسته را درمان می‌کنند.  

بیش از دوهزار نسخه این کتاب تابه‌حال در جهان به فروش رفته است، چون کمک‌های زیادی به آدم‌های مأیوس و ناامید، بی‌پول و دلشکسته کرده است؛ احساساتی که ممکن است هرکدام از ما در برهه‌هایی از زندگی با آن مواجه شویم.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.