بجنورد- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان شمالی گفت: تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات عمرانی در سال جاری و اختصاص بخشی از آن به حوزه ساخت و احداث کتابخانه های شهری و روستایی از جمله حمایت های استان در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

تخصیص اعتبارات عمرانی و حمایت از ساخت کتابخانه های شهری و روستایی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمود دلپسند در حاشیه بازدید از دهمین نمایشگاه کتاب استان اظهار داشت: امسال با توجه به تعریف موقعیت مکانی مناسب برای برپایی نمایشگاه کتاب، حضور پررنگ مردم در این نمایشگاه را شاهد هستیم.

وی افزود: با توجه به استقرار مصلی در محدوده شهری و وجود امکانات حمل و نقل عمومی دسترسی مردم به نمایشگاه آسان تر و زمینه حضور بیشتر آنان در نمایشگاه کتاب فراهم شده است و بنابراین ضمن قدردانی از زحمات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قدردان نگاه ویژه نماینده ولی فقیه به مسئله کتاب و کتاب خوانی با در اختیار قرار دادن مصلی به این نمایشگاه هستیم.

وی ادامه داد: حضور ناشران مختلف از سرتاسر کشور یکی دیگر از مزیت های نمایشگاه کتاب امسال است که موجب به نمایش گذاشتن کتاب های مختلف با موضوعات متنوع در حوزه هایی همچون دانش های عمومی و تخصصی، علوم انسانی، کشاورزی ، اقتصادی و ...شد.

دلپسند به حضور پرشور قشر دانش آموزی هم اشاره داشت و گفت: این حضور روحیه شور و نشاط را در نمایشگاه رقم زده است و می تواند زمینه ساز آشنایی فرزندان ما با کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی در آنان باشد.

وی به تمرکز برخی کتاب ها به اقتصاد و معیشت خانواده و همچنین آموزش خوب زیستن و خوب زندگی کردن اشاره کرد و گفت: دانش آموزان و فرزندان ما می توانند با حضور در نمایشگاه و همین خرید و فروش های کوچک با مسئله اقتصاد آشنا شوند و کمک حال خوبی برای مدیریت و توجه به منابع موجود خانواده باشند.

میزان خرید کتاب از دیگر نکات مورد اشاره معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بود که در این باره گفت: در خصوص کتاب های تخصصی به علت جامعه هدف خاص خود و فراوانی کم آنان، میزان فروش بالا نیست اما در خصوص حوزه های عمومی و با توجه به تخفیف ۳۰ درصدی میزان استقبال مردم خوب بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.