گیلان-رییس اداره حفاظت محیط زیست رودبار از ورود پساب سمی واحدهای فراوری زیتون به منابع آبی این شهرستان خبر داد.

ورود پساب سمی واحدهای فراوری زیتون به منابع آبی رودبار

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست رودبار، بهروز آژ گفت: واحدهای فراوری زیتون و روغن‌کشی زیتون که اقدام به رها سازی پساب آلوده خود به محیط می کردند، پس از صدور اخطاریه و به دلیل عدم تمکین در رفع آلودگی، به جرم تهدید علیه بهداشت عمومی، امروز به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی افزود: این روزها شهرستان رودبار با چالش نام آشنای فعالیت بدون ضوابط روغن‌کشی‌ها و فراوری های زیتون دست به گریبان است که در این راستا اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار با نگاه ویژه تری این تیتر را در رصد پایشهای خود قرار داده و به همین واسطه در ایام اخیر تعداد زیادی از این واحدها به دلیل رهاسازی پساب آلوده به منابع آبی، از محیط زیست رودبار اخطاریه زیست محیطی دریافت کرده‌اند.

آژ ادامه داد: در همین راستا تعداد ۱۳ واحد از این صنایع، به دلیل ادامه روند ایجاد آلودگی و رهاسازی پساب آلوده به منابع آبی، به جرم تهدید علیه بهداشت عمومی، با طرح شکایت به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی تصریح کرد: پسابهای فراوری‌ها و روغن‌کشی‌های زیتون، با داشتن مقادیر زیادی از فاکتورهای آلاینده همچنین مواد سمی فنولی، جزو پسابهای بسیار آلوده به شمار آمده که ۱۳ واحد معرفی شده، علیرغم دریافت اخطاریه زیست محیطی، هیچ اقدامی در جهت رفع معضل فوق انجام نداده و بدون هیچ گونه تصفیه این پساب سمی را وارد منابع آبی شهرستان می کردند.

وی همچنین از سایر واحدها صنعتی درخواست کرد که هرچه سریعتر برای معضلات زیست محیطی خود تدابیری بیاندیشند، در غیر این صورت به زودی منتظر اقدام قانونی محیط زیست در این زمینه باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.