شهرکرد-مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: تبدیل استان چهارمحال و بختیاری به قطب انرژی پاک خورشیدی با استفاده از منابع عظیم انرژی با هدف جلوگیری از شسته شدن خاک های حاصلخیز و سیل خیز و پر شدن سدها توسط رسوبات و کاهش عمر سدها می‌باشد.

تبدیل چهارمحال و بختیاری به قطب انرژی پاک خورشیدی با استفاده از منابع عظیم انرژی

شاهرخ پارسا در گفت و گو با قدس آنلاین اظهار داشت: تبدیل استان به قطب انرژی پاک خورشیدی با استفاده از منابع عظیم انرژی ضمن اجرای برنامه های مدون آبخوانداری و آبخیرداری برای حفظ حجم سفره های آب های زیرزمینی و با هدف جلوگیری از شسته شدن خاک های حاصلخیز و سیل خیز و پر شدن سدها توسط رسوبات و کاهش عمر سدها می‌باشد.

وی در ادامه گفت: بازنگری در استانداردها و دستوالعمل های طراحی تاسیسات زیرساختی سیستم مدیریت جمع آوری روانآب شهری،مهندسی رودخانه ها،پل ها،جاده ها بر اساس رفتار اقلیم آتی انجام می‌شود.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: سیاست های جدید کشت و تهیه برنامه جامع سازگاری با تغییر اقلیم در بخش کشاورزی از طریق مدل سازی پهنه های اقلیم زراعی آتی و مدل سازی عملکرد محصولات زراعی باغی تحت شرایط تغییر اقلیم ارائه می‌شود.

پارسا عنوان کرد: در نهایت با توجه به شرایط پیش آمده نصب سامانه هشدار سیل و پایش خشکسالی ضروری است و همچنین لازم به ذکر است که میانگین بارش پاییز امسال در چهارمحال و بختیاری در حد نرمال خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.