یاسوج- سیل مهاجرت روستائیان در کهگیلویه و بویراحمد به‌سوی شهرها به یک بحران شبیه شده و در ۱۸ ماه ۷۰ خانوار یک روستا مهاجرت کرده اند.

بحران مهاجرت در کهگیلویه ؛ ۶۰ روستا خالی از سکنه شد

به گزارش قدس آنلاین، شهرستان کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد ۴۳۰ روستا دارد که از این تعداد، ساکنان ۶۰ روستای آن به دلایل مختلف به شهرها مهاجرت کرده‌اند.

یکی از روستاهای معروف بخش چاروسا در شهرستان کهگیلویه، روستای تاریخی «تارب» بوده که در یک سال و نیم با بیش از ۷۰ خانوار خالی از سکنه شد.

این روستا که بیش از ۱۰ هکتار زمین کشاورزی آبی داشته به گفته اهالی، تنها به دلیل نبود راه ارتباطی مناسب خالی از سکنه شده و مردم روستا به شهرهای دهدشت، یاسوج، شیراز و بوشهر برای زندگی بهتر کوچ کردند.

علی احمدی، کارشناس توسعه روستایی کهگیلویه بویراحمد دراین باره گفت: تا زمانی که بیکاری به‌عنوان معضل اصلی در روستاها حل نشود هیچ تضمینی برای ماندگاری جمعیت در روستاها وجود ندارد.

فرماندار کهگیلویه نیز با بیان اینکه تاکنون ۶۰ روستای این شهرستان خالی از سکنه شده است، گفت: شماری از روستاهای شهرستان نیز به‌واسطه حوادث طبیعی و رانش زمین، خالی از سکنه شدند.

مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز از  ۷۷ هزار نفر در حاشیه نشین در شهرهای استان خبر می دهد که شمار فراوانی از آنان از روستاها به شهر مهاجرت کرده‌اند.

حجت الاسلام سید علی فتح میرمحمدی گفت: مناطق حاشیه‌ای این استان امکانات اولیه رفاهی ندارند و زیرساخت‌های فرهنگی، آموزشی و بهداشتی نیز چندان در آنها فراهم نیست.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.