شهردار مشهد در حاشیه بازدید از غرفه روزنامه قدس در پاسخ به سوال خبرنگار قدس در خصوص دغدغه‌های موجود برای گسترش ناوگان حمل و نقل شهری گفت: باید بپذیریم که شهر مشهد با توحه به سفرهای متعدد زائران و مجاوران، نیاز به سیستم به‌روز و ایده‌آل حمل و نقل شهری دارد اما نکته‌ای که باید در نظر گرفته شود همزمان با گسترش شهر مشهد، سیستم حمل نقل ریلی و ناوگان حمل و نقل همگانی گسترش پیدا کند.

تمرکز ما بر سرمایه‌گذاران شیعه است

قدس آنلاین- شهردار مشهد در حاشیه بازدید از غرفه روزنامه قدس در پاسخ به سوال خبرنگار قدس در خصوص دغدغه‌های موجود برای گسترش ناوگان حمل و نقل شهری گفت: باید بپذیریم که شهر مشهد با توحه به سفرهای متعدد زائران و مجاوران، نیاز به سیستم به‌روز و ایده‌آل حمل و نقل شهری دارد اما نکته‌ای که باید در نظر گرفته شود همزمان با گسترش شهر مشهد، سیستم حمل نقل ریلی و ناوگان حمل و نقل همگانی گسترش پیدا کند. یکی از عمده مشکلات بزرگ شهر تهران به عنوان یک شهر شلوغ و پر ترافیک، این است که سیستم حمل و نقل ریلی فعلی همزمان با پیشرفت شهر گسترش پیدا نکرد به همین دلیل ما باید در مشهد به گونه‌ای برنامه ریزی کنیم که سیستم حمل و نقل ریلی به صورت خاص و به روز پیشرفت کند.

تقی‌زاده خامسی با اشاره به ناوگان حمل و نقل عمومی‌ به ویژه سامانه اتوبوس‌رانی شهر مشهد گفت: ما در این حوزه کمبودی نداریم اما به دنبال این هستیم که سیستم ناوگان حمل و نقل اتوبوسی را جوان کنیم و با ورود اتوبوس‌های جدید نحوه خدمت‌رسانی این مجموعه را ارتقا ببخشیم اما در کنار تمام این اتفاقات، از مردم عزیز مشهد مثل همیشه می‌خواهم که قبل از هر کاری به دنبال اصلاح فرهنگ رانندگی خود باشند. ما متأسفانه در مشهد فرهنگ خوبی در حوزه رانندگی نداریم به همین دلیل من در این مدت که به عنوان شهردار مشهد مشغول به فعالیت شدم از مردم عزیز مشهد خواسته‌ام که روی اصلاح فرهنگ رانندگی خود کار کنند و اجازه ندهند این بی نظمی‌ در رانندگی ادامه پیدا کند.

شهردار مشهد در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار قدس در ارتباط با حضور سرمایه‌گذاران خارجی در پروژه‌های خدماتی شهر مشهد به ویژه حوزه حمل و نقل شهری، توضیح داد: ما برای جذب سرمایه‌گذار هیچ مشکل و مانعی نداریم اما بنا داریم فعلاً روی سرمایه‌گذاران شیعه تمرکز کنیم که خوشبختانه در این حوزه نیز شاهد حضور پررنگ سرمایه‌گذاران خوبی بوده‌ایم. اگر نیاز به حضور سرمایه‌گذاران دیگر هم باشد، قطعاً این کار را انجام خواهیم داد اما فعلاً ترجیح می‌دهیم با سرمایه‌گذاران شیعه فعالیت خود را آغاز کنیم و پروژه‌های توسعه مشهد را با این روش دنبال کنیم.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.