کرمانشاه- سخنگوی ستاد مرکزی اربعین گفت: مرز مهران فعلا جایگزین مرز خسروی برای تردد زائران اربعین حسینی است.

به گزارش قدس آنلاین، شهریار حیدری در گفت‌وگوی رادیویی اظهار داشت: مرز مهران فعلا جایگزین مرز خسروی برای تردد زائران اربعین حسینی است.

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین با اشاره به اینکه در این چند روز جلسات مستمری در عراق برگزار شده و ما منتظر هستیم که نتیجه نیز به ما اعلام شود گفت: تا این لحظه هیچ خبری از بازگشایی مرز خسروی به دست ما نرسیده و ما همچنان منتظر اعلام نتیجه از سوی طرف عراقی هستیم.

حیدری با بیان اینکه بازگشایی مرز بستگی به شرایط طرف عراقی دارد بیان کرد: فعلا مرز مهران جایگزین مرز خسروی اعلام شده و تردد از مرز شلمچه و چزابه مشکل ندارد و زائران به جای خروج از خسروی، مهران را انتخاب کنند و هر زمانی که مرز باز شد در بازگشت از این مرز عبور کنند.

وی با اشاره به اینکه تقاضا داریم از زائران به شرایط آب‌ و هوایی و گردوخاک شدید عراق توجه داشته باشند و خوشبختانه رادیو اربعین و شبکه خبر اطلاع‌رسانی لازم را در این زمینه انجام دادند گفت: مرز خسروی به دلیل عدم آمادگی عراق هنوز بازگشایی نشده اما رایزنی‌ها همچنان ادامه دارد و  به محض اعلام آمادگی عراق ما آمادگی بازگشایی عراق را داریم.

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه تاکنون هیچ‌ مشکلی از سوی دولت ایران برای بازگشایی این مرز وجود ندارد و همه عوامل و ملزمات مرز فراهم شده است بیان کرد: مسئولان ما داخل گیت‌های گذرنامه نشستند و آمادگی برای تردد زائران را دارند.

وی با اشاره به اینکه طرف عراقی هنوز رسما و کتبا آمادگی خود را به ما اعلام نکرده است،  عنوان کرد: ما دغدغه امنیت و اسکان زائران را داریم و طرف عراقی باید از آمادگی صددرصدی برخودار باشد و به محض اطلاع از بازگشایی ما اطلاع‌سانی خواهیم کرد.

حیدری با بیان اینکه با اشاره به اینکه خوشبختانه روند صدور ویزا برای زائران اربعین رو به افزایش است گفت: تاکنون بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار روادید برای زائران اربعین حسینی صادر شده است.

وی با بیان اینکه روند صدور ویزا همچنان فردا ادامه خواهد داشت بیان کرد: صدور ویزا توسط دفاتر ۱۲ گانه، سرکنسولگری‌های مراکز کرمانشاه، خوزستان، تهران، خراسان رضوی در حال انجام است.

وی افزود: همه امکانات زیرساختی و خدمات برای اسکان و تغذیه زائران در داخل و خارج از مرزهای خسروی و مهران تاکنون فراهم شده است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.