گرگان- معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان گلستان گفت: برای روز سه شنبه علاوه بر کاهش دما در برخی از ساعت ها وزش باد موقتی نسبتا شدید و از اواخر وقت افزایش ابر پیش بینی می شود.

دمای هوای گلستان از روز سه شنبه کاهش می یابد

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا رحمان نیا، در گفتگویی اظهار کرد: طی روز های یکشنبه و دوشنبه مناطق شمال کشور و از جمله استان گلستان تحت تاثیر جریانات گرم جنوبی قرار گرفته که باعث افزایش دما در شهرهای مختلف استان شده است.

وی در خصوص افزایش دمای هوا در شهرستان های مختلف استان در روز دوشنبه ساعت ۱۴:۳۰ نسبت به روز گذشته در همین ساعت، افزود: در روز دوشنبه شهرستان های استان همچون مراوتپه و گرگان با چهار درجه، مینودشت و بندر گز پنج درجه، اینچه برون هفت درجه، علی آباد و بندرگز  با چهار درجه افزایش دما نسبت به روز گذشته مواجه بودند.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان گلستان گفت: دمای هوای کلاله در روز یکشنبه ساعت ۱۴:۳۰ دقیقه، ۳۷ درجه سلسیوس بوده که در روز دوشنبه در همین ساعت با هفت درجه افزایش دما مواجه بوده است.

رکورد دمای هوا کلاله در آبان ماه شکسته شد

وی با بیان اینکه براساس آمار ثبت شده رکورد دمای هوا کلاله در آبان ماه با ۳۸ درجه شکسته شد، تصریح کرد: بر اساس گزارش های انجام شده در ایستگاه هواشناسی کلاله بیشترین دمای گزارش شده تا قبل از روز دوشنبه مربوط به سال ۸۲ با دمای ۳۸ درجه سلسیوس بوده است.

رحمان نیا اظهار کرد: بر اساس الگو های پیش یابی انتظار می رود آسمان استان تا صبح سه شنبه صاف تا قسمتی ابری و برای اواخر وقت روز دوشنبه وزش باد نسبتا شدید موقتی را خواهیم داشت.

وی از تغییر جریانات سطح زمین در روز سه شنبه خبر داد و  افزود: در این روز شاهد نفوذ هوای خنک تر از عرض های شمالی و کاهش دمای بین سه تا پنج در جه در گرمترین ساعت برای شهرهای مختلف استان پیش بینی می شود.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان گلستان گفت: برای روز سه شنبه علاوه بر کاهش دما در برخی از ساعت ها وزش باد موقتی نسبتا شدید و از اواخر وقت افزایش ابر پیش بینی می شود.

وی تصریح کرد: برای روز چهارشنبه با تداوم جریانات خنک احتمال بارش باران پراکنده در بعد ازظهر در نواحی کوهستانی استان وجود دارد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.