سنندج- جانشین رییس پلیس آگاهی کردستان از انهدام ۳۷ باند قاچاق در هفت ماهه امسال دراین استان خبرداد وگفت: میزان انهدام باندهای قاچاق نسبت به هفت ماهه سال گذشته ۱۲ درصد افزایش داشته است.

افزایش ۱۲ درصدی انهدام باندهای قاچاق درکردستان

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا مرادی امروز دوشنبه در هفتمین جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت برمبارزه با قاچاق کالا و ارز استان که درسالن شهدای دولت استانداری تشکیل شد، گفت: در هفت ماهه امسال ۱۰ مرحله رزمایش مبارزه با قاچاق کالا وارز و سه دوره کارگاه آموزشی را برگزار کرده ایم.

وی عنوان کرد: ارزش ریالی کالاهای مکشوفه توسط نیروی انتظامی در هفت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه آن درسال گذشته ۱۳ درصد افزایش و کشف تعداد پرونده های قاچاق با کار اطلاعاتی ۴۳ درصد افزایش داشته است.

وی اظهارداشت:  در این مدت ۳۷ باند قاچاق دراستان متلاشی شده که این میزان نسبت به هفت ماهه سال گذشته ۱۲ درصد افزایش داشته است.

جانشین رییس پلیس آگاهی کردستان ادامه داد: میزان البسه کشف شده توسط نیروی انتظامی هم در این هفت ماه نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۱۶ درصد کاهش، سیگار ۴۰ درصد افزایش و لوازم آرایشی و بهداشتی هم ۵۲۷ درصد افزایش داشته است.

مرادی بیان کرد: ۶۴ محموله قاچاق هم  که محل بارگیری آنها خارج از کردستان بوده توسط نیروی انتظامی استان کشف شده که از این تعداد محل بارگیری ۵۷ محموله در آذربایجان غربی، ۶ محموله کرمانشاه و یک محموله هم زنجان بوده است.

مدیرکل گمرکات کردستان هم در این جلسه گفت: با اقدامات انجام شده هم اکنون تمام تجار و بازرگانان در مرزهای استان می توانند در ۲۴ ساعت شبانه روز کالاهای خود را به گمرک اظهار کنند.

بختیار رحمانی پور بیان کرد: با راه اندازی پنجره تجارت فرامرزی و اتصال به ۲۷ سازمان  که با گمرک برای ترخیص کالا همکاری می کنند، انجام تشریفات گمرکی بسیار تسهیل شده است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.