در بودجه ۹۶ اگر ۱۰۰ در ۱۰۰ بودجه تحقق پیدا کند حدود ۱۵ درصد آن عمرانی و ۸۵ درصد آن جاری است. که این یکی از ضعف های بودجه ریزی کشور است. که در سال های آینده متاسفانه بدتر هم می شود و با توجه به افزایش هزینه های جاری کشور امکان افزایش بودجه عمرانی هم وجود ندارد.

با وضعیت موجود امکان افزایش بودجه های عمرانی وجود ندارد

قدس آنلاین- حمید بنایی عضو کمیسیون عمرانی مجلس و نماینده مردم بجستان و گناباد ضمن حضور در غرقه روزنامه قدس در بیست و سومین دوره نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها درباره نقش کاهش بودجه های عمرانی در فراگیر شدن رکود به خبرنگار ما گفت: یکی از ضعف های بودجه ریزی ما این است که بیشتر به سمت بودجه ریزی های جاری رفته ایم. وی ادامه داد: در بودجه ۹۶  اگر ۱۰۰ در ۱۰۰ بودجه تحقق پیدا کند حدود ۱۵ درصد آن عمرانی و ۸۵ درصد آن جاری است. که این یکی از ضعف های بودجه ریزی کشور است. که در سال های آینده متاسفانه بدتر هم می شود و با توجه به افزایش هزینه های جاری کشور امکان افزایش بودجه عمرانی هم وجود ندارد.

بنایی تصریح کرد: بهترین راه برای حل این مشکل این است که طرح های عمرانی و اجرایی دولت کاهش یافته و بیشتر پروژه های عمرانی که حالت انتفاعی داشته و دارای سود هستند به بخش خصوصی واگذار شود. یعنی با واگذاری به بخش خصوصی لااقل بخش هایی از این پروژه ها به بخش خصوصی واگذار شود. وی افزود: الان بالای ۵۰۰ هزار پروژه در کشور به صورت نیمه کاره داریم که اتمام این پروژه ها در توان دولت نیست لذا بهترین کار ایجاد و تعریف یک ساز و کار مشخص برای ساماندهی این بخش با استفاده از ظرفیت مردم و بخش خصوصی است.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: با توجه به بیش از دو و نیم میلیون کارمند و تعداد بازنشستگانی که در حال افزایش هستند هزینه های جاری روی دولت سوار شده است لذا باید حتما بخش خصوصی  با کاهش بروکراسی های اداری دیده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.