بجنورد- معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده از برگزاری نشست سه روزه مشترک با قوه قضائیه با هدف تکمیل نظرات مربوط به لایحه تأمین امنیت زنان در برابر خشونت در آینده ای نزدیک خبر داد.

نشست مشترک با قوه قضائیه برای لایحه تأمین امنیت زنان در برابر خشونت

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، معصومه ابتکار در حاشیه نشست شورای اداری خراسان شمالی در گفت و گو با صدا و سیمای استان اظهار داشت: حمایت از لوایح و قوانین مرتبط با زنان در دستور کار دولت قرار داد که لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت مهم ترین لایحه است و امیدواریم با تکمیل نظرات هر چه سریعتر به مجلس شوراری اسلامی ارسال شود.

وی با بیان این که مسئله آموزش و توان افزایی بانوان از دیگر مباحث مورد تاکید است، افزود: برنامه ها و تلاش ویژه ای در خصوص آموزش مهارت های زندگی در حوزه های مختلف با همکاری دستگاه های اجرایی در دستور کار قرار دارد.

وی مطرح کرد: هم چنین توان افزایی سازمان ها و نهادهای مدنی در حوزه مسائل مرتبط با زنان و خانواده از دیگر اولویت های امور بانوان و خانواده است که اقدامات و فعالیت های خوبی در این زمینه شده است.

ابتکار با بیان این که تعداد بانوان تحصیلکرده بیکار نسبت به مردان بیشتر است، تاکید کرد: باید با برنامه ریزی مطلوب همراه با حل مشکلات مرتبط به حوزه اشتغال جوانان، توجه بیشتری به اشتغال بانوان داشته باشیم. 

وی ادامه داد: در حال حاضر علاوه بر دختران مجرد حدود ۳ میلیون زن سرپرست خانوار وجود دارد و بنابراین در نگاه کلان بایستی فرصت های برابر شغلی را برای این سرمایه های اجتماعی به وجود آوریم.

ابتکار هم چنین در آستانه یوم الله ۱۳ آبان خاطرنشان کرد: آن هنگام چند ماه از پیروزی انقلاب اسلامی نگذشته بود و شرایط کشور از ثبات خاصی برخوردار نبود و بر این اساس دانشجویان مسلمان دانشگاه های مختلف تهران با ارزیابی شرایط موجود به این نتیجه رسیدند که تهدیدی جدی از سوی آمریکا وجود دارد. 

وی ادامه داد: آنان احتمال و پیش بینی وقوع کودتایی مانند ۲۸ مرداد و تحمیل دوره سیاه و تکرار دیکتاتوری را برای کشور داشتند و بنابراین با تحلیل دیدگاه های امام راحل یوم ا... ۱۳ آبان را رقم زدند. وی تصریح کرد: این اقدام مورد استقبال گسترده مردم کشور قرار گرفت و از طرف امام راحل و بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی هم به عنوان انقلاب دوم نام گذاری شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.