مشهد- «درهای بسته کنسولگری عراق» در برابر «انبوه مشتاقان زیارت اربعین» موجب شده خیلی از دلالانی که برای سودجویی از این روزها کیسه دوخته‌اند، در این فرصت کیسه‌ها را از جیب زائران کربلا پر کنند.

کیسه دوزی کار چاق کن‌ها برای زائران اربعین

قدس آنلاین-گروه استان ها-مهناز خجسته نیا: به گزارش خبرنگار ما، رقم هایی که چند برابر نرخ قانونی روادید عراق در بازار سیاه رد و بدل می‌شود، حاکی از این است که متأسفانه پای «کارچاق‌کن»‌ها به این موضوع باز شده است.
این در حالی است که با نزدیک شدن به اربعین، عده‌ بیشتری از هموطنان از این موضوع به دردسر خواهند افتاد.

در تماس‌های شماری از مشتاقان زیارت اربعین با دفتر روزنامه، از فراوانی افرادی حکایت دارد که در برابر نگرانی متقاضیان روادید عراق، پیشنهاد پرداخت مبالغی تا چند برابر مبلغ قانونی، پیش پای آنان می‌گذارند.

صدور روادید تا آخرین متقاضی

گزارشگر ما برای واکاوی این موضوع به سراغ معاون زیارت استانداری خراسان رضوی می‌رود.

محمد حسن واحدی در گفت‌وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه هیچ گونه نگرانی برای مشتاقان زیارت اربعین وجود ندارد، می‌گوید: حتی به آخرین نفری که در سامانه ثبت نام کرده باشد بهنگام، روادید تقدیم خواهد شد.

این مقام مسئول با اشاره به نام‌نویسی بیش از ۷۵ هزار نفر تا شنبه شب در سامانه می‌افزاید: از این شمار تاکنون برای ۵۳ هزار نفر روادید صادر شده است.

وی از همکاری پنج نفر از کارکنان سازمان حج و زیارت استان با کنسولگری عراق و ارسال امکانات و تجهیزات به این کنسولگری به جهت تسریع امور صدور روادید خبر می‌دهد و اظهار می‌دارد: آنچه از سوی متقاضیان به عنوان دغدغه مطرح شده به ما نیز اعلام گردیده که در این راستا از نیروی انتظامی و سازمان حج و زیارت خواستار افزایش مراقبت‌ها شده‌ایم.

معاون استاندار خراسان رضوی در ادامه به همه متقاضیان دریافت روادید اطمینان می‌دهد هیچ گونه نگرانی در این خصوص وجود ندارد و کار صدور روادید به صورت شبانه‌روزی در حال انجام است.

وی خواستار هوشیاری زائران اربعین در برابر واسطه‌ها و دلالان می‌شود و اظهار می‌دارد: روادید عراق حتی برای نفر آخری که در سامانه ثبت نام کرده باشد، به موقع صادر خواهد شد.

واحدی از مراجعه کنندگان کنسولگری عراق نیز می‌خواهد این همکاری را داشته باشند که اگر با موردی برخورد کردند، آن را به نیروی انتظامی و حج وزیارت اطلاع دهند.

وی در عین حال نسبت به سعی و تلاش مضاعف برای کم کردن فاصله بین ثبت نام در سامانه و صدور روادید به موقع عراق قول مساعد می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.