یزد - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد گفت: استان یزد فارغ‌التحصیلان زیادی در حوزه‌های مختلف تربیت کرده و اینکه این فارغ‌التحصیلان به دلیل نبود زمینه اشتغال متناسب با مدرک تحصیلی آنها از یزد مهاجرت کنند که این موضوع اصلا شایسته استان نیست.

فارغ‌التحصیلان یزدی به دلیل نبود زمینه اشتغال متناسب با مدرک تحصیلی مهاجرت می کنند

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، محمدحسین ریاحی پیش از ظهر سه شنبه در دیدار مشاور وزیر کار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به اینکه بیکاری در استان یزد ۱۲ و هشت دهم درصد است، اظهار داشت: این میزان در حالی است که میزان بیکاری در کشور به صورت میانگین ۱۲ و ۴ دهم درصد است و ۱۸ درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی یزد بیکارند.

وی افزود: البته در تابستان سرانه بیکاری در یزد به ۱۲ و چهار دهم درصد رسید و با میانگین کشوری برابر شد و در بخش فارغ اتحصیلان، سرانه بیکاری در یزد ۱۸ و در کشور ۱۸ و نیم درصد است که وضعیت استان یزد در این زمینه نسبت به میانگین کشوری بهتر است.

ریاحی تصریح کرد: برنامه ملی ایجاد اشتغال را در قالب برنامه فراگیر دنبال کردیم و بر مبنای بخش‌های اقتصادی منطبق بر رسته‌های توسعه‌ای استان، اقدامات لازم را انجام دادیم.

این مسئول از وجود توجه ویژه به کارآفرینی در استان یزد خبر داد و گفت: اعتقاد داریم که ارزش افزوده در استان باید بالا برود و در این زمینه باید شرایطی را فراهم کنیم که زمینه سرمایه‌گذاری در استان یزد فراهم شود.

وی توجه به حوزه خدمات را مهم دانست و افزود: با توجه به اینکه استان یزد در زمینه تامین منابع آب با مشکلاتی روبرو است، رویکرد ما در حوزه بخش خدمات است و می‌توانیم در این حوزه اشتغال خوبی ایجاد کنیم.

ریاحی خاطر نشان ساخت: رسته فناوری اطلاعات، گردشگری و توجه به مباحث میراث فرهنگی از جمله مواردی است که در این راستا نقش بسیار مهمی برای ایجاد اشتغال را بر عهده دارند

طرح روستا تعاون در استان یزد در حال انجام است که سبب تشویق روستاییان به ماندن در روستاها شده و  بر اساس ظرفیت‌هایی که روستاها وجود دارد، نقاطی را پیدا کردیم و سعی شده که مزیت‌های نسبی هر منطقه را مشخص کنیم تا ازمهاجرت روستائیان کاسته شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد افزود: امروز شاهد حضور نیروهای غیربومی در استان یزد هستیم و دلیل آن دانش پایه نشدن کارخانه‌های ما و عدم بهره‌مندی آنها از تکنیک و فناوری نوین است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.