مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه و بویراحمد از گستردگی فقر و سوء تغذیه در منطقه محروم زیلایی خبرداد.

سوء تغذیه و فقر در منطقه زیلایی بویراحمد

به گزارش قدس آنلاین، فرید محبی افزود: دختران از سن ازدواج گذشته زیلایی با سوء تغذیه روبرو هستند.

وی گفت: مردم منطقه زیلایی فقیر هستند که بخشی از آن را شناسایی و براساس ضوابط امداد خدمات ارائه می دهیم و مورد حمایت قرار می گیرند، اما بخشی نیز بیرون از ضابطه این نهاد هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: نیکوکاران، خیرین و موسسات خیریه توانمند که در خارج از استان هستند، می توانند در کنار این نهاد قرار بگیرند.

محبی تصریح کرد: باید "کار ویژه" خاصی برای منطقه محروم زیلایی در بخش مارگون تعریف شود تا بتوانیم فقر و سوء تغذیه را در این منطقه کاهش دهیم.

وی ادامه داد: بیشتردختران این منطقه استعدادهای خیلی خوبی دارند اما متاسفانه ترک تحصیل کرده اند و سن برخی از آنها از سن ازدواج هم گذشته است.

چندی پیش، گزارشی مبنی بر اینکه دختران روستای زیلایی بخش مارگون از توابع شهرستان بویراحمد با وجود سوء تغذیه شدید سخت کار می کنند و هوش خوبی نیز دارند، در رسانه منتشر شده است.

محمد نظری، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: ۲۵۰۰ کودک زیر پنج سال مبتلا به سوء تغذیه در کهگیلویه و بویراحمد از سوی مرکز بهداشت استان شناسایی و به امداد معرفی شده اند.

وی افزود: آمار مبتلایان به سوء تغذیه در کهگیلویه و بویراحمد بیش از این آمار است.

منبع:ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.