تبریز- دبیر ستاد اربعین آذربایجان شرقی از صدور ۴۳ هزار ویزا برای زائران اربعین در این استان خبرداد.

به گزارش قدس آنلاین، حسن استوار آذر عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به صدور ویزا برای زائران اربعین در این استان اظهار کرد: از ۱۲ مهر با استقرار کارداران عراق در دفتر حج و زیارت استان، صدور ویزا برای زائران اربعین استان‌های آذربایجان شرقی و غربی تسهیل شده است.

وی افزود: تا به امروز نزدیک به ۴۳ هزار مورد ویزا برای این زائران صادر شده و صدور ۵ هزار ویزا نیز در حال انجام بوده که صدور ویزا تا ۵ روز مانده به اربعین ادامه خواهد داشت و در صورت تمدید یا تغییر، اطلاع رسانی می‌شود.

دبیر ستاد اربعین آذربایجان شرقی به مرز خروجی زائران نیز اشاره کرد وگفت: قبل از این، مرز خسروی برای این منظور در نظر گرفته شده بود ولی به دلیل آماده نبودن دولت عراق، زائران استان آذربایجان شرقی از مرز مهران، چزابه و شلمچه وارد عراق می‌شوند.

امیر روحی‌ملکی هم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در تبریز با اشاره به اینکه مقرر بود زائران استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل از مرز خسروی برای سفر به کربلا استفاده کنند، اظهار کرد: مرز خسروی فعلاً بسته است.

وی مسیر جایگزین مرز خسروی برای تردد زائران اربعین را یادآور شد و گفت: زائران آذربایجان شرقی که قرار بود از مرز خسروی تردد کنند به مرز مهران مراجعه کنند.

مدیرکل حج و زیارت آذربایجان شرقی تصریح کرد: علی‌رغم آمادگی ایران، متأسفانه دولت عراق تا این لحظه نتوانسته امکانات لازم را برای تردد از مرز خسروی فراهم کند.

روحی افزود: زائران استان در اولویت اول از مرز مهران تردد کنند و در اولویت‌های بعدی می‌توانند از مرز چذابه و شلمچه نیز برای ورود به عراق استفاده کنند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.