بجنورد- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی از کسب رتبه نخست این استان در ثبت زدواج طی سال جاری خبر داد و گفت:باید به دنبال اجرای سیاست های تشویقی در راستای ازدیاد موالید در استان بود.

خراسان شمالی رتبه نخست ثبت ازدواج را در کشور کسب کرد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی؛ مهرداد ابراهیمی در شورای راهبردی جمعیت استان اظهار داشت: راه حل ازدیاد موالید اجرای سیاست های تشویقی است و عمدتا نیز تشویق ها شامل خدمات و امتیازهای رفاهی مانند دادن پول،بیمه، مسکن و مانند اینهاست که ما نیز در استان اگر می خواهیم فرزندآوری و جمعیت را زیاد کنیم باید روی سیاست تشویقی کار کنیم.

وی گفت: سیاست تشویق مردم به دادن امکانات رفاهی و هدیه های مالی در سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری برای رشد جمعیت نیز آمده است و برای رسیدن به این هدف، این سیاست ها باید اجرا شود.

وی از کسب رتبه نخست کشوری خراسان شمالی در ثبت ازدواج خبر داد و گفت: هرم جمعیتی خراسان شمالی همانند اکثر استان های کشور به سمت میانسالی پیش می رود لذا باید با ارائه برنامه های دقیق همچون آموزش خانواده ها، تسهیل ازدواج، اشتغال و آموزش در راستای تشویق به امر ازدیاد موالید گام برداریم.

وی نقش رسانه ها را نیز در خصوص ازدیاد موالید مهم دانست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.