تمامی درآمدهای کشور متعلق به آحاد ملت است از این رو دولت ، مسئوولین ومردم باید دست به دست هم از هدررفت آن جلوگیری کنند . بی شک هدفمندی صحیح یارانه ها و توجه به اقشار کم درآمد و رونق تولید و کمک به اقتصاد کشور که از اهداف کوتاه مدت وبلند مدت هدفمندی یارانه ها بود باید بیش از پیش مورد توجه و بازنگری دولت قرار بگیرد. انتظار می رود همه در کنار هم همگام با رسانه ها دراین اصل و ضرورت ملی همگام وهمراه باشیم.

هدفمندی یارانه ها از هدف اصلی خود فاصله گرفته است

فرهاد تجری نایب رئیس  کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در دیدار از غرفه قدس در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها با اشاره به این موضوع که هدفمندی یارانه ها از حقیقت و اصل خود فاصله گرفته گفت: بی تردید منابعی که به عنوان یارانه به مردم پرداخت می شود با افزایش قیمت حامل های انرژی در چند سال اخیر سنخیتی ندارد بنابراین از مواردی است که در مجلس به عنوان اخطار خطاب به دولت عنوان شده است.

وی با بیان اینکه مجلس اختیار عمل را به دولت برای حذف دهک های پر درآمد داده است تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی فرصت زمانی به دولت داد تا در آن دهک های بالای درآمدی که نیازی به دریافت یارانه ندارند را حذف کند اما متاسفانه تا کنون چنین تصمیمی از سوی دولت به صورت فراگیر و تخصصی انجام نشده است. امید می رود دولت با پشتکار و دقت به اهمیت هدفمندی درست یارانه ها و قطع پرداخت به دهک های بالا این جراحی را بپذیرد تا با هدفمندی واقعی و اصولی یارانه ها بتوانیم به اهدافی که در هدفمندی دنبال می کردیم دست یابم.

وی تصریح کرد: خوشبختانه نمایندگان مجلس در هدفمندی صحیح یارانه با دولت همگام وهمراه خواهند بود و می توانند به احقاق حق ملت بخصوص دهک های پایین و بی بضاعت جامعه یاری رساند.

تجری در پایان با تاکید براینکه ثروتهای خدادای سرمایه های کشور به شمار می روند گفت: تمامی درآمدهای کشور متعلق به آحاد ملت است از این رو دولت ، مسئوولین ومردم باید دست به دست هم از هدررفت آن جلوگیری کنند . بی شک هدفمندی صحیح یارانه ها و توجه به اقشار کم درآمد و رونق تولید و کمک به اقتصاد کشور که از اهداف کوتاه مدت وبلند مدت هدفمندی یارانه ها بود باید بیش از پیش مورد توجه و بازنگری دولت قرار بگیرد. انتظار می رود همه در کنار هم همگام با رسانه ها دراین اصل و ضرورت ملی همگام وهمراه باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.