رئیس سازمان جهادکشاورزی استان چهارمحال و بختیاری ازاجرای پروژه تامین آب روستای باجگیران پس ازبیست سال ،خبرداد.

اجرای پروژه تامین آب روستای باجگیران پس از بیست سال آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان،ذبیح الله غریب گفت:درراستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی ،تولید واشتغال هدف گذاری درراستای اجرای پروژه های نیمه تمام تدوین شد که تعداد ۶پروژه که عمدتاً درسنوات گذشته بین ۵تا ۲۰سال راکد و یا نیمه فعال بودند با مشارکت سرمایه گذاری بخش خصوصی آغازشد.

وی،با اشاره به اینکه،یکی از این ۶طرح،پروژه بزرگ باجگیران است افزود: این پروژه ازحدود ۲۰سال پیش به دلیل عدم تامین اعتبار راکد بود که درابتدای سال جاری با هماهنگی وتفاهم نامه منعقد شده با سرمایه گذار آغازشد.

غریب،اظهارکرد: بخش انتقال آب شامل تکمیل خط انتقال آب وتامین تاسیسات واجرای شبکه برقی با اعتباری بالغ بر۱/۵میلیارد تومان ازمحل سرمایه گذاری واعتبارات دولتی و۷۰۰میلیون تومان ازمحل کمک بلا عوض جهاد کشاورزی درحال اجراست.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان،گفت:فاز اول این طرح ۱۵۰هکتار می باشد که به کشت سیب زمینی وکلزا اختصاص یافته است ودرفاز دوم نیز ۹۰هکتار به بهره برداری می رسد.

وی تصریح کرد: هم اکنون در ۷۰هکتار ازاین طرح کشت سیب زمینی انجام شده است که پیش بینی می شود از هر هکتار ۵۰الی ۶۰تن سیب زمینی برداشت شود و بصورت مستقیم برای ۵۰نفر وبصورت غیر مستقیم وفصلی برای ۱۵۰نفر اشتغال زایی ایجاد شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.