زاهدان- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: مردم علائمی همچون فلج شدن یک طرف صورت ، فلج شدن یک طرف بدن و ناتوانی در صحبت کردن را جدی بگیرند تا اگر دچار سکته قلبی و مغزی شده باشند به موقع درمان صورت گیرد.

مردم علائم سکته مغزی و قلبی را جدی بگیرند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، دکتر علی خواجه روز چهارشنبه در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه ۷ آبان ماه روز جهانی سکته مغزی است اظهار داشت: طرح مدیریت درمان سکته حاد مغزی امسال در بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) زاهدان و بیمارستان امام علی (ع) در چابهار انجام می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان زاهدانی به محض مشاهده علائم سکته مغزی در هریک از اطرافیان خود باید سریعاً با اورژانس تماس بگیرند تا بیمار در سه ساعت نخست به مراکز طرح مدیریت درمان سکته حاد مغزی انتقال یابد.

دکتر خواجه با تأکید براینکه بیمار سکته مغزی فقط در سه ساعت نخست قابل درمان می باشد افزود: چنانچه درمان بیماران در سه ساعت نخست بروز علائم در بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) انجام شود عوارض ناشی از سکته حاد مغزی قابل پیشگیری است و بیمار می تواند به روند عادی زندگی خود ادامه دهد.

وی همچنین اصحاب رسانه را عامل موثر در اطلاع رسانی علائم سکته مغزی به مردم سیستان و بلوچستان دانست و گفت: سبک زندگی و تغذیه نامناسب، وزن بالا، کم تحرکی، دیابت و چربی خون از عوامل عمده بروز سکته مغزی بشمار می‌رود.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان نیز در این جلسه بیان داشت: تمام نیروهای اورژانس آموزش های مهارتی را در رابطه با خدمات رسانی به بیماران سکته مغزی و قلبی را فرا گرفته اند.

دکتر فریبرز راشدی افزود: مردم می‌توانند برای دریافت خدمات درمانی در کمترین زمان به بیمار با شماره ۱۱۵ اورژانس تماس بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.