زاهدان-به مناسبت سالروز تأسیس سازمان تعزیرات حکومتی، سرپرست تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان به همراه رؤسای شعب این اداره کل با استاندار سیستان و بلوچستان دیدار کردند.

دیدار سرپرست تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان با استاندار

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، در این دیدار استاندار سیستان و بلوچستان ضمن تبریک سالروز تأسیس سازمان تعزیرات حکومتی اظهار داشت: محصول فعالیت های تعزیرات حکومتی اجرای صحیح قانون، بی طرفی و سرلوحه قرار دادن رعایت عدالت است تا به هیچ کس بدهکار نباشید.

علی اوسط هاشمی مناسبت سالروز تأسیس سازمان تعزیرات حکومتی را فرصت خوبی برای توسعه ارتباطات میان مردم و ارزیابی درست و دقیق از عملکرد دستگاه تحت مدیریت دانست و افزود: این قبیل مناسبت ها، فرصت مغتنمی برای تلنگر به مدیران متولی است که با ارزیابی ضعف ها و قوت ها را بدانیم کجا عدالت را رعایت کردیم و کجا در برابر فشارهای نتوانسته ایم عادلانه اقدام کنیم.

هاشمی بیان کرد:باید در محاکم قضایی به گونه ای اقدام شود که اگر شخصی محکوم می‌شود با رفتار ما، اقناع و با رضایت به اجرای حکم عمل کند.

وی با بیان اینکه محصول همه فعالیت های ما باید خدمت به مردم باشد، تصریح کرد: زیاده خواهی یکی از معضلاتی می باشد که باید با نگاه ویژه آن را برطرف نمود، یکی با کم فروشی و دیگری با کاهش کیفیت ، اقدام به زیاده خواهی می‌کند که این به حقوق شهروندی آسیب می‌رساند.

استاندار سیستان و بلوچستان ضمن تأکید نسبت به کاهش حجم پرونده های ورودی به سیستم قضایی عنوان کرد: زیبنده کشور اسلامی نیست که پرونده های قضایی در محاکم زیاد شود بنابراین باید اسلام و ضرورت آن را در رفتارهایمان‌ مبنا قرار دهیم.

استاندار سیستان و بلوچستان توسعه اجتماعی،سیاسی و فرهنگی جامعه را موجب کاهش حجم ورودی پرونده هاله محاکم قضایی دانست و افزود: افزایش حجم پرونده های ورودی به دادگاه ها به علت گریز از قانون نشانه ضعف و فقدان معنادار اسلام در زندگی افراد است.

سرپرست تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان نیز تصریح کرد: در تعزیرات حکومتی با توجه به فعالیت شبه قضایی سازمان اکثر پرسنل از دانش حقوقی برخوردار بوده و تخصص و آگاهی کارکنان از قوانین و مقررات یکی از اولویت های سازمان می باشد.

محمد حسین اشرفی افزود: جوانگرایی و استفاده از ظرفیت های بانوان نیز از دیگر اولویت های این اداره کل می باشد که در آزمون استخدامی سال گذشته مدنظر قرار گرفته است و تعداد ۱۸ نفر نیروی جوان با مدرک کارشناسی ارشد در حال انجام فرآیند مربوط به جذب می باشند که از این تعداد ۹ نفر از بانوان می باشند که در شهرستان های فاقد اداره مشغول به کار خواهد شد.

وی افزود: در شش ماهه اول سال جاری تعداد۴۶۰۰ فقره پرونده در حوزه های مختلف صلاحیتی به ادارات تعزیرات حکومتی سطح استان واصل گردیده که از این تعداد ۴۴۸۰ فقره پرونده مختومه و متخلفین به میزان ۲۳۶ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شده اند که از این میزان نیز بیش از ۷۵ میلیارد ریال نیز وصول شده است.

اشرفی خاطرنشان کرد: با تمام مشکلات موجود، خدا را شاکریم که در رسیدگی به پرونده ها با درصد عملکرد۹۶ درصد توانسته ایم‌ خدمت رسان مردم باشیم.

وی ادامه داد: در سطح استان سیستان و بلوچستان توانسته ایم‌ ظرفیت های خوبی را ایجاد کنیم و بدنبال استمرار آن هستیم که با توجه به شعار سال و توجه ویژه مقام معظم رهبری به اقتصاد مقاومتی در حوزه رسیدگی به پرونده های قاچاق کالا و ارز و حمایت از حقوق مصرف کننده و تولید کننده داخلی توانسته ایم‌ به نتایج خوبی دست یابیم.

وی در پایان با اشاره و تشریح سایر اقدامات صورت گرفته توجه به گشت های مشترک، شروع به فعالیت سامانه ۱۳۵ ، تعامل با دستگاه های مرتبط ، فعالیت های پیشگیرانه و در راستای بهبود اشتغال و ایجاد فضای رضایت در شهروندان را از مهم‌ترین اقدامات و اولویت های تعزیرات حکومتی در سال جاری دانست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.