اهواز- مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، در دهمین همایش « در کوچه آفتاب» بزرگداشت قیصر امین‌پور گفت: شعر جایگاه ویژه‌ای در تفکر اسلامی و شیعی دارد.

شعر جایگاه ویژه‌ای در تفکر اسلامی و شیعی دارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، دهمین همایش «در کوچه آفتاب» بزرگداشت قیصر امین‌پور با حضور پدر بزرگوار این شاعر، محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان،  حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی شاه آبادی امام جمعه گتوند،  حجت الاسلام و المسلمین محمدمهدی بهداروند عضو شورای نظارت و ارزشیابی اداره کل هنرهای نمایشی،  علی خدری غریبوند فرماندارشهرستان گتوند،  شاعران و نویسندگان صاحب‌نام کشور همچون اسماعیل امینی، بهمن ساکی،   جواد  محقق، ارمغان بهداروند، برخی دیگر از مسئولان استانی و چهره‌های ادبی و فرهنگی کشور، در گتوند برگزار ‌شد.

محمد جوروند در این همایش با اشاره به ضرورت برگزاری چنین همایش‌هایی گفت: حضور در این همایش‌ تنها در جهت تکریم قیصر امین‌پور نیست بلکه تجلیل و تکریم همه خوبی‌ها، نیکی‌ها و محاسنی است که این شاعر بزرگوار داشته است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی موفقیت و بزرگی قیصر امین‌پور را حاصل تلاش‌ها و زحمات پدر بزرگوار ایشان دانست و افزود: من مطمئن هستم که این پدر بزرگوار، چه در دوران حیات مرحوم و چه پس از وفاتش، زحمات فراوانی را متحمل شده است و خود شاهد بودم که برای احداث بنای یادبود مرحوم قیصر امین پور چه مقدار زحمت کشید تا اینکه تلاش‌های پرخیر او به ثمر رسید و این نماد با ارزش احداث شد.

جوروند با اشاره به ابعاد شخصیتی امین‌پور یادآور شد: قیصر امین‌پور جزء شاعران منحصربه‌فرد بود که هم در حوزه اخلاق و رفتار فردی ـ اجتماعی و هم در حوزه شعر و ادبیات دارای مقامات بالایی بود. او  از شاعران نسل اول انقلاب و هم‌طراز شاعرانی همچون علی معلم باغبانی، میرعلی پور شکوار، اکبر بهداروند، حسن حسینی، سلمان هراتی و ... است با این تفاوت که او تنها شاعر نبود بلکه تحصیلات آکادمیک و دانشگاهی او نقطه بسیار بارزی در شعر و زبان او بوده‌است.

وی گفت: قیصر در موضوع انقلاب و دفاع مقدس و شهید و شهادت شعر سروده‌است و علاوه بر آن شاعر اهل بیت عصمت و طهارت است که نقطه و ممیزه مهمی برای جاودانه کردن این شاعر بوده‌است.

وی با اشاره به جایگاه شعر و شاعران در اسلام گفت: از همه معصومین، به‌جز پیامبر اعظم (ص)، اشعاری به جا مانده‌است چرا که شعر نقشی مهم در انتقال مفاهیم فکری و اندیشه داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.