اهواز - محمد هادی قنوات عضو شورای پنجم اهواز گفت: تجلیل و تکریم بزرگان اقوام خوزستانی یک امر لازم و شایسته است که مرجب افزایش همبستگی اجتماعی در سطح استان خواهد شد.

به گزارش قدس آنلاین، محمد هادی قنوات عضو شورای پنجم اهواز گفت: تجلیل و تکریم بزرگان اقوام خوزستانی یک امر لازم و شایسته است که مرجب افزایش همبستگی اجتماعی در سطح استان خواهد شد.

وی افزود: یازده سال از درگذشت خنیاگر افسانه ای فرهنگ و هنر اصیل ایرانی یعنی مسعود بختیاری می گذرد و حال آن که هنوز هم جای خالی آن صدای شریف و اساطیری پُر نشده است.

قنوات خاطر نشان کرد: در طول حیات فرهنگی یک قوم در بستر تاریخ، عناصر محدود و معدودی هستند که می توانند انعکاس بخش فراز و فرودها، نمایانگر برجستگی ها و عمق فرهیختگی آن قوم باشند و بهمن علاء الدین چنین جایگاهی در قوم غنی و شریف بختیاری دارد.

عضو شورای پنجم اهواز بزرگداشت بهمن علاء الدین را حرمت نهادن به هنر متعهد و اصیل دانست و تصریح کرد: یکی از بهترین روش ها برای ماندگاری و شناسایی فرهنگ بختیاری، توجه به شعر، موسیقی و آواز بهمن علاءالدین است چرا که این هنرمند با پژوهش هایی که در تاریخ حیات این قوم انجام داده بود، با زبان موسیقیایی، عناصر هویت بخش بختیاری را روایت می کرد و ترویج بهمن، اشاعه فرهنگ بختیاری است.

محمد هادی قنوات با انتقاد از بی توجهی به علاءالدین گفت: بهمن عزیز، غریبانه زیست و این غربت تلخ پس از مرگ نیز او را رها نکرده است و گویی این سرنوشت هنر مستقل و مردمی است.

قنوات توضیح داد: اگر چه یازده سال از مرگ این اسطوره بی بدیل آواز فولکلور ایرانی می گذرد اما او مجموعه ای از آثار موسیقیایی را بر جای و یادگار نهاده که می تواند به عنوان نماد و سمبل فرهنگ بختیاری در کشور و همه نقاط دنیا مطرح شود.

عضو شورای پنجم اهواز در ادامه گفت: از متولیان فرهنگی کشور به ویژه منطقه گسترده و استراتژیک زاگرس تقاضا دارم در راستای ایجاد همبستگی ملی نسبت به تکریم و بزرگداشت مقام اسطوره ای چون بهمن علاءالدین تمهیدات و تدابیری بیاندیشند.

محمد هادی قنوات در پایان سخنان خود اظهار داشت: از همه خوزستانی های علاقمند به فرهنگ و هنر دعوت می کنم تا به پاس دهه ها تلاش این هنرمند فرهیخته و متعهد در مجلس یازدهمین

سالگرد درگذشت ایشان که توسط خانواده محترم و دوستانشان در کرج بقعه متبرکه امامزاده طاهر (ع) در جمعه ١٢ آبان ساعت ١۴ الی ١۶ برگزار می شود شرکت داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.