کرمان - مدیرکل بازرسی هیات عالی گزینش در نهاد ریاست جمهوری با اشاره به رسیدگی به بیش از ۴۷ هزار پرونده در هسته های گزینش استان کرمان از ابتدای سال ۹۵ تاکنون، گفت: گزینش به دنبال خوبی‌ها و نکات مثبت افراد است.

۴۷هزار پرونده در هسته های گزینش استان کرمان رسیدگی شده است

به گزارش قدس آنلاین، علی رورده در سفر به استان کرمان و در حاشیه گردهمایی توجیهی محققان و رابطان گزینش استان کرمان افزود: بخشی از پرونده های وارده به هسته های گزینش استان کرمان مربوط به گزینش بدو ورود استخدامی و ما بقی مربوط به تمدید و یا تبدیل قراردادها بوده است.

وی با اشاره به فعالیت ۱۰ هسته گزینش در استان کرمان، تصریح کرد: شمار گزینشگران استان کرمان با احتساب نیروهای پاره وقت و تمام وقت و بدون احتساب رابطان گزینش، ۲۵۸ نفر است.

مدیرکل بازرسی هیات عالی گزینش در نهاد ریاست جمهوری یادآور شد: هسته های گزینش از نظر نیروی انسانی با کمبودهایی روبرو است و این کمبود موجب می شود که بخش زیادی از نیروهای مورد نیاز از نیروهای پاره وقت تامین شود.

وی شمار پرونده های منفی گزینش را بسیار کم دانست و ادامه داد: اصل کار در گزینش بر مبنای احراز شایستگی های افراد است و از این رو کار گزینش در حقیقت تحسس است و این موضوع که گزینش به دنبال تجسس در امور است، نادرست است زیرا که قرآن کریم و امام راحل نیز گزینش را از تجسس در امور دیگران نهی کرده اند.

وی پایه و اساس کار در گزینش را بر مبنای تحقیق و اصل کار دراین حوزه را احراز صلاحیت افراد عنوان کرد و اظهارداشت: هسته های گزینش استانی به صورت مستمر و بر اساس برنامه ریزی سالانه از سوی هیات عالی گزینش مورد ارزیابی عملکرد و در نهایت برگزاری دوره های توجیهی برای محققان و رابطان گزینش قرار می گیرند و از این رو این سفر به استان کرمان برنامه ریزی و اجرا شده است.

رورده تاکید کرد: در گزینش بر این شعار تاکید داریم که هم حق مردم و هم حق نظام باید ادا شود و از این رو با برنامه در مسیر آموزش و نظارت بر هسته های گزینش قدم برداشته می شود.

وی با اشاره به اینکه هسته های گزینش بیشتر کار آموزش و ارشاد را دنبال می کنند، عنوان کرد: در ارزیابی های گزینش، ضعف های قابل اغماض با مذاکرات ارشادی و سیر مطالعاتی رفع می شود تا کارمندان نظام با ویژگی های مثبت در مسیر خدمت به مردم انتخاب شده و کار کنند.

مدیرکل بازرسی هیات عالی گزینش در نهاد ریاست جمهوری، گفت: پرونده های منفی گزینش ضمن تجدید نظر بدوی و اول در هسته های گزینش استانی و تجدید نظر دوم در هیات مرکزی گزینش دروزارتخانه و در نهایت در دیوان عدالت اداری مربوط به قوه قضائیه مورد بررسی قرار می گیرند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین اگر فردی اعتراضی به عملکرد گزینش داشته باشد در هیات عالی گزینش در نهاد ریاست جمهوری نیز رسیدگی می شود.

مدیرکل بازرسی هیات عالی گزینش با تاکید بر اینکه ضوابط گزینش سختگیرانه نیست، ادامه داد: انتخاب افراد بر اساس گزینش صحیح در حقیقت ایجادبازویی توانمند برای مدیران در مسیر خدمت به مردم است.

رورده گفت: کار احراز صلاحیت افراد تا مرحله قطعی استخدام  بر عهده گزینش و پس از آن بر عهده سایر نهادهای نظارتی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.