رشت-دادستان کل کشور با اشاره به اینکه لازمه وجودی دادگاه ویژه روحانیت حفظ جامعه روحانیت است ، گفت: در این میان پیشگیری از جایگاه ویژه ای دراین دادگاه برخوردار است.

پیشگیری مهم ترین اصل در دادگاه ویژه روحانیت است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام محمدجعفر منتظری ظهر پنج شنبه در مراسم تودیع و معارفه دادستان ویژه روحانیت استان های گیلان و قزوین که در سالن همایش امام خمینی (ره) دادگستری گیلان برگزار شد، اظهار کرد: انسان در هر سنگری باید از انقلاب و اسلام دفاع و حفاظت کند.

وی با بیان اینکه دادگاه ویژه روحانیت یکی از ارزشمندترین یادگاران امام خمینی (ره) است ،گفت: افرادی که معتقد هستند این دادگاه در تلاش است تا بر روی اشتباهات جامعه روحانیت پرده بکشد سخت در اشتباه بوده و باید پاسخگو باشد.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه به گستردش فضای مجازی و جایگاه آن در میان آحاد جامعه، افزود: نباید با در دست داشتن رسانه و فضای مجازی هر چیز دروغی را منتشر و بیان کرد.

وی با بیان اینکه این افراد در تلاش هستند تا مطالب و اکاذیب را به گونه ای به مردم القا کنند، خاطرنشان کرد: این موضوع سبب شده حتی برخی افراد که از نظر فکری و اعتقادی پایبند هستند نیز سوال کنند آیا این موضوع منتشر شده در فضای مجازی درست است یا نه؟

حجت الاسلام منتظری همچنین با تأکید بر ساماندهی جدی این فضا، اظهار کرد: انتظار می رود در آینده نزدیک شاهد استفاده درست از این فناوری و ساماندهی و مدیریت مناسب باشیم.

به گفته این مسئول با توجه به اینکه یکی از حربه های دشمن استفاده از این فضا برای تغییر فرهنگ و اعتقادات جامعه بوده است می توان در راستای ساماندهی این فضا از مدیریت جوانان متعهد بهره برد.

وی در ادامه با اشاره به توطئه دشمن برای استفاده از این فضا برای نفوذ در میان آحاد جامعه، تصریح کرد: در این میان یکی از مهم ترین وظایف و رسالت های روحانیون هدایت جامعه است.

دادستان کل کشور با اشاره به لازمه وجودی دادگاه ویژه روحانیت، افزود: حفظ جامعه روحانیت با توجه به مسئولیت سنگین این افراد در راستای حفظ و صیانت از جامعه از مهم ترین رسالت ها و اهداف این دادگاه است.

وی همچنین تصریح کرد:  وظیفه دادگاه ویژه روحانیت در ابتدا امر پیشگیری است که این موضوع در دادسرای ویژه روحانیت از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده و توجه خاصی به آن می شود.

 حجت الاسلام منتظری با بیان اینکه استان های گیلان و قزوین در مجموع دارای بیش از سه هزار روحانی هستند، گفت: این روحانیون باید عاملی برای جلوگیری از نفوذ دشمن بود و با ظرفیت وجودی خود مشکلات و مسائل مردم را بیان و حل کنند.

 در پایان این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از حمات حجت الاسلام «علی زمانی» دادستان سابق ویژه روحانیت، حجت الاسلام «نصرت آبادی» به عنوان دادستان جدید ویژه روحانیت گیلان و قزوین معرفی شد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.