تبریز- مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز به تهاتر برخی محصولات این پالایشگاه در قبال تحویل نفت خام به این شرکت اشاره کرد و گفت: در قبال تحویل غیرتعهدی و غیرموظفی خوراک قیر به نمایندگان ارگان‌های ذینفع از جمله اداره راه، ۷۸ میلیارد تومان از دولت طلب داریم.

 پرداخت ۴۵۰ میلیارد تومان مالیات توسط پالایشگاه تبریز

به گزارش قدس انلاین به نقل از روابط عمومی پالایشگاه تبریز، غلامرضا باقری‌دیزج در بازدید استاندار آذربایجان‌شرقی از طرح‌های توسعه‌ای و سرمایه‌گذاری پالایشگاه نفت تبریز با اشاره به اینکه پالایشگاه تبریز از بابت همجواری با روستا و توسعه یافتن حریم آنها با مشکل مواجه شده است، اظهار کرد: وسعت این پالایشگاه بیش از ۱۵۰ هکتار است که اکنون ۱۵ واحد فرآوری در این پالایشگاه فعال است.

وی با بیان اینکه ظرفیت تولید پالایشگاه تبریز ۱۱۰ هزار بشکه در روز است، افزود: این شرکت در سال ۹۱ خصوصی‌سازی شد که قبل از آن ۸ نوع و بعد از آن تا به امروز ۱۳ نوع محصول تولید می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز به تهاتر برخی از محصولات این پالایشگاه در قبال تحویل نفت خام به این شرکت اشاره کرد و متذکر شد: در قبال تحویل غیرتعهدی و غیرموظفی خوراک قیر به نمایندگان ارگان‌های ذینفع از جمله اداره راه، ۷۸ میلیارد تومان از دولت طلب داریم که متأسفانه بعضاً از طرف تحویل‌گیرندگان این محصول به جهت عدم آگاهی دقیق از قانون بودجه پالایشگاه تبریز، بدهکار معرفی می‌شود.

باقری دیزج افزود: از سال ۹۲ تا سال ۹۵ حدود ۴۵۰ میلیارد تومان مالیات در استان آذربایجان شرقی پرداخت کرده‌ایم و با حمایت بیشتر و افزایش سود، می‌توانیم بیش از این در پرداخت مالیات این استان سهیم باشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه ۷۰ شرکت قطعات پالایشگاه تبریز را تأمین می‌کنند، افزود: تلاش می‌کنیم قطعه‌سازان و صنعت استان را تقویت و به تولید داخلی کمک کنیم.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز، افزایش بهره‌وری و تنوع بخشی محصولات را در این پالایشگاه مورد تأکید قرار داد و گفت: تلاش می‌کنیم هر سال ۳۰ درصد به تنوع محصولات خود اضافه کنیم.

باقری دیزج، گرانول‌سازی گوگرد و بازیافت گازهای مشعل را از اقدامات برجسته زیست محیطی پالایشگاه برشمرد و افزود: اغلب کارهای ما زیست محیطی است و به زودی پایش آنلاین هوای محیطی نیز به صورت کامل برای کل کوره‌ها و هوای محیط راه‌اندازی می‌شود.

وی از انعقاد قرارداد ۱.۶ میلیارد یورویی برای توسعه پالایشگاه تبریز و تبدیل مازوت به محصولات با ارزش افزوده خبر داد و گفت: به جرأت می‌گویم که کارهای توسعه‌ای که در دو سه سال آینده در پالایشگاه انجام می‌شود، برابر با ۴۰ سال گذشته خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.