رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ‌اعتبارات مالی دستگاه‌ها و سازمان‌های درگیر در کاهش آسیب‌های اجتماعی را مناسب ارزیابی کرد.

بودجه نهادهای اجتماعی در برنامه ششم افزایش خوبی داشته است

قدس آنلاین- رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ‌اعتبارات مالی دستگاه‌ها و سازمان‌های درگیر در کاهش آسیب‌های اجتماعی را مناسب ارزیابی کرد و گفت: بااین وجود به دستگاه‌هایی که عملکرد ویژه‌ای در کاهش آسیب‌ها داشته باشند با دید بازتری نگاه می‌کنیم.

 عبدالرضا عزیزی  در بازدید از نمایشگاه مطبوعات با حضور در غرفه قدس  با اعلام‌این مطلب گفت:در برنامه ششم توسعه اقتصادی بودجه نهادهای اجتماعی مثل بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) خیلی خوب دیده شده به طوری که مستمری افراد تحت پوشش به ۲۰ درصد  حداقل دستمزد یک کارگر رسیده است. در واقع‌این افراد در حال حاضر ۲۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به‌این که  کاهش آسیب‌های اجتماعی مطالبه جدی رهبر معظم انقلاب است، تصریح کرد: به‌این منظور جلسه شورای عالی اجتماعی کشور به ریاست رئیس جمهوری و با هدف یکپارچه سازی مدیریت آسیب‌های اجتماعی تشکیل شده که موظف است هر شش ماه یکبارعملکرد دستگاه‌ها را گزارش کند.

وی افزایش اعتبارات جهت کاهش‌های اجتماعی را مهمترین دستاوردهای شورای یاد شده دانست و گفت: علاوه براین مشخص شدن اقدامات دستگاه‌ها و سازمان‌های مسئول در ارتباط با کاهش آسیب‌های اجتماعی خروجی دیگر شورای عالی اجتماعی کشور بوده است چرا همه دستگاه‌ها موظفتند هر شش ماه یکبار گزارش عملکردشان را دراین ارتباط ارائه کنند به همین دلیل مجبورند مسئولیت پذیرتر باشند.

وی با اشاره به‌این که سازمان بهزیستی در کاهش آسیب‌های اجتماعی بویژه در حوزه‌های  اعتیاد، طلاق و حمایت از زنان بی سرپرست عملکرد مناسبی داشته است، تصریح کرد: این سازمان باایجاد مراکز درمان اعتیاد و مشاوره رایگان در پیش از ازدواج جوانان نقش مثبتی در مقابله با افزایش آسیب‌های اجتماعی داشته به طوری که می‌توان گفت ‌این سازمان درکاهش آسیب‌های اجتماعی پیشرو بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.