تبریز-امام جمعه تبریز با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با نخبگان دانش‌آموز خطاب به افرادی که معتقدند اگر کوتاه بیاییم مشکلات با آمریکا حل خواهد شد، گفت: کوتاه آمدن، آمریکا را گستاخ‌تر کرده و باعث از بین رفتن استقلال ایران می‌شود.

کوتاه آمدن مقابل آمریکا نافی استقلال ملی است

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه امروز تبریز در مصلای اعظم امام خمینی(ره) این شهر، با اشاره به دیدار رئیس جمهور روسیه با مقام معظم رهبری در روزهای اخیر بیان داشت: در این دیدار پوتین تکیه بر توان داخلی را تنها راه مقابله با تحریم‌ها دانسته و گفت که تولیدکنندگان روسی خواستار ادامه این تحریم‌ها هستند زیرا رشد قابل توجهی در علم، تجهیزات و فرهنگ ایجاد شده است.

خطیب جمعه تبریز خاطرنشان کرد: در کشور برای فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی کارهای زیادی شده و سعی بر جانمایی آن و سایر مسائل مهم انقلابی در کشور است.

وی اذعان داشت: اگر بخواهیم سرانه مطالعه را بالا برده و اقامه نماز جماعت در کشور جا بیافتد باید ابتدا فرهنگ‌سازی آن انجام گیرد.

آل‌هاشم با تاکید به اینکه سیزدهم آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و فرصت دیگر برای فریاد مرگ بر شیطان بزرگ است، گفت: وقتی مقام معظم رهبری در زمان مذاکرات گفتند، من مخالف مذاکره نیستم ولی آمریکا قابل اعتماد نیست، یعنی به خوبی این روزها را پیش‌بینی کرده بودند که باید توجه می‌شد.

وی با اشاره به دیدار رهبر انقلاب با نخبگان دانش‌آموز و خطاب ایشان به افرادی که معتقدند اگر کوتاه بیاییم مشکلات با آمریکا حل خواهد شد،گفت: رهبری معتقدند که کوتاه آمدن آمریکا را گستاخ‌تر کرده و باعث از بین رفتن استقلال ایران می‌شود.

امام جمعه تبریز بیان کرد: سیزدهم آبان سه واقعه مهم و سرنوشت‌ساز تاریخ انقلاب اسلامی علیه استکبار و استعمار را برای ما یادآوری می‌کند و از همین رو 13 آبان اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی ابراز کرد: 13 آبان ماه به نماد استکبارستیزی تبدیل شده و روزی است که مستکبران را به زباله‌دان تاریخ هدایت کرد و به مسلمانان جهان آموخت که می‌توان به یاری خداوند متعال، مستکبر را درهم شکست.این واقعه دل‌ها را قوت بخشید و غرور را دوباره زنده کرد و درس‌های شهادت و رشادت را به مردم آموخت.

خطیب جمعه تبریز تاکید کرد: فردا در راهپیمایی سیزده آبان ماه مردم غیور استان شعار مرگ بر آمریکا را با جان و دل سر خواهند داد.

وی افزود: مردم آذربایجان‌شرقی از شورای عالی امنیت ملی می‌خواهند با صدور بیانیه، موضع انقلابی خود و ایران اسلامی را در مورد یاوه‌گویی‌های اخیر ترامپ به طور صریح اعلام کند.

آل‌هاشم، تبعید امام خمینی(ره)، به خاک و خون کشیدن دانش‌آموزان توسط رژیم پهلوی و تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان را سه عامل مناسبتی سیزدهم آبان اعلام کرد و گفت: استکبار پدیده‌ای خاص این روزها نیست بلکه همیشه بوده و مبارزه با آن همیشگی،باور دینی و اعتقادی است و هر فرد مسلمان در هر جای جهان یک استکبارستیز خواهد بود.

خطیب جمعه تبریز با اشاره به اینکه امت پیامبر باید همانند ایشان اخلاق حسنه داشته و تاسی از رفتار  ایشان داشته باشد، افزود: خلق عظیم پیامبر از جمله سفارشات خداوند در قرآن کریم است.

آل‌هاشم متذکر شد: صداقت، جلب اعتماد، سلامتی روحی و جسمی از ویژگی‌های یک خانواده موفق است و باید فرهنگ عدالت، اعتماد، امانت‌داری و صداقت بین زن و شوهر و فرزندان بروز و ظهور داشته باشد.

 وی در ادامه روز فرهنگ عمومی و کیفیت در هفته آتی را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: این روز تنها مختص به مسائل فرهنگی نیست بلکه باید فرهنگ‌سازی در همه موارد در کشور تبیین شده و به فرهنگ عمومی تبدیل شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.