رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص اظهارات تند کارلوس کی روش درباره شرایط اردویی تیم ملی و نداشتن بودجه برای دیدارهای تدارکاتی گفت: مشکلاتی وجود دارد اما کی روش آن حرف ها را از روی عصبانیت زد.

کی‌روش از روی عصبانیت آن حرف‌ها را زد/ باید به حرف‌های علی کریمی گوش کرد/  فوتبال ایران پاک است

به گزارش قدس آنلاین، مهدی تاج با حضور روی خط تلفنی برنامه فوتبال یک شبکه ورزش در مورد مسائل فساد در فوتبال، گفت: مأموریت کمیته اخلاق کاملاً مشخص است و آنها کار خود را با همکاری یکسری از دستگاه‌ها انجام می‌دهند. روز پنج‌شنبه سمیناری در مورد راهکار صیانت و درستی در فوتبال در کمپ تیم‌های ملی برگزار شد که ما هم در این مراسم میهمان بودیم.وزارت اطلاعات این جلسه را برگزار کرد، بسیاری از مسئولان، مدیر ورزش بازرسی کل کشور و غیره حضور داشتند و نقطه‌نظرات خوب و متفاوتی مطرح شد که دوستان اعلام کردند آمادگی برخورد با هر تخلفی در صورت داشتن مستندات قابل استناد را دارند.

وی افزود: توضیحات خوبی در این جلسه مطرح شد، اگر راجع به موضوعی مثل رد و بدل شدن پول، تبانی و  غیره ادعایی وجود دارد این مسأله نمی‌تواند منجر به محکومیت شود و خود ادعا باعث ایجاد تشویش می‌شود و به نوعی جرم است اما اگر مستندات بیاورند این مسأله تبدیل به یک جرم و محکومیت می‌شود که ما می‌توانیم به طور قاطع با آن برخورد کنیم و آمادگی انجام این کار را داریم.

رئیس فدراسیون فوتبال در رابطه با منتشر شدن یک برگه دریافت ۱۲۰ میلیون تومان پول برای تعهد جهت میدان دادن به یک بازیکن تصریح کرد: بله در جریان این موضوع قرار گرفتم این مسأله قابل پیگیری است و باید نتیجه آن را به اطلاع مردم برسانیم تا مردم ببینند نتیجه چه خواهد شد.

* کمیته اخلاق موارد حاشیه‌ای مربوط به لیگ یک را پیگیری می‌کند

تاج در رابطه با اینکه در بازی دو روز قبل گل‌گهر سیرجان فردی ادرار روی خط دروازه می‌ریزد و چه برخوردی با این اتفاق خواهد کرد، عنوان کرد: کمیته اخلاق این مسائل را بررسی می‌کند. تمامی موارد که قابل پیگیری باشد و مدرکی وجود داشته باشد در کمیته اخلاق مورد بررسی قرار می‌گیرد مثل همان موضوع قراردادی که منتشر شد. اداره بازرسی کل کشور، کمیته اخلاق و پلیس امنیت پای کار هستند تا این مشکلات را بررسی کنند و رسانه‌ها هم باید کمک کنند. اگر موضوعی قابل اثبات باشد و مستندات ارائه شود بررسی خواهد شد. می‌دانید این افراد همه مسئولیت قضایی دارند و برای برخورد با یک موضوع نیاز به مستندات دارند و روی این مسأله مصر هستند. ما با فساد قطعاً برخورد خواهیم کرد و در این زمینه اطلاعات را به مردم می‌دهیم و امیدواریم در جاهای دیگر هم این اتفاق رخ دهد. فساد فقط مربوط به فوتبال نیست.

* رقبای تیم ملی را کی‌روش انتخاب می‌کند

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه بازی‌های تدارکاتی تیم ملی با هماهنگی سرمربی تیم ملی انجام می‌شود یا نه و اینکه کی‌روش گفته که بازی‌های تدارکاتی تیم ملی با رابطه‌ها و توانمندی او انجام می‌شود،گفت: به هر حال فدراسیون رقبا را انتخاب نمی‌کند بلکه سرمربی تیم ملی این کار را انجام می‌دهد. سرمربی تیم ملی با توانمندی خود بازی‌ها را انتخاب می‌کند و باید بگویم که دو بازی اول تدارکاتی ما بسیار خوب بود و ارتباطات کی‌روش هم به ما کمک خوبی کرد اما ما هم برنامه‌های خودمان را داریم و مطمئناً هر برنامه‌ای که کمیته بین‌الملل فدراسیون فوتبال انجام دهد با هماهنگی سرمربی تیم ملی است و این رویه کار همیشگی ما است.

تاج ادامه داد: برای بازی با توگو ما هزینه کردیم و پول بلیط هواپیما و هتل این تیم را دادیم که چیزی در حدود صد هزار دلار شد. برای بازی بعد هم پول پرداخت می‌کنیم و این پول ها از حساب فدراسیون فوتبال است و کسی از جیبش این پول‌ها را نمی‌دهد. 

* کی‌روش از روی عصبانیت آن حرف ها را زده است

وی درباره اینکه کارلوس کی‌روش مدعی شده تغییراتی در این ۷ سال نسبت به گذشته در فوتبال ندیده، گفت: من نمی‌دانم منظور کی‌روش از این تغییرات چه بوده و شاید او روی عصبانیت این حرف‌ها را زده است. همین کمپ و امکانات تیم ملی حاصل این اتفاقات خوب است که حتی کی‌روش به من در این زمینه، گفت در خاورمیانه و آسیا این کمپ جزو بهترین‌هاست و ما فقط چمن نداریم که این هم حرف درستی است. الان امکانات خوبی در اختیار تیم ملی است و پاداش‌ها را هم داده‌ایم و هیچ رقمی بدهکار نیستیم اما به هر حال محدودیت‌هایی در کشور وجود دارد و هیچ کسی نمی‌تواند در هیچ بخشی ادعایی داشته باشد که همه چیز در بهترین شرایط قرار دارد.

* پول آماده سازی تیم ملی به حساب شخصی کسی نرفته است

رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان در خصوص اظهارات کی‌روش که گفته بود پول آماده‌سازی تیم ملی در اختیار یک خانم است و این خانم کیست، اظهار داشت: این موضوع برای ۴، ۵ سال قبل است که من آن زمان مسئول فدراسیون نبودم، آن زمان طلبی از فیفا داشتیم که نشد آن را وصول کنیم اما بعد مرکز پزشکی ایفمارک به راه افتاد که یکسری هزینه‌ها آنجا انجام شد و بعد فیفا پولی که برای ایفمارک هزینه شده بود را از طلب‌های فدراسیون برداشت و شاید مدیران اگر در این باره تصمیم بهتری می‌گرفتند اولویت را به آنجا نمی‌دادند اما این طور نیست که پول به حساب شخصی کسی رفته باشد.

* روزانه ۳ ساعت بامدیران باشگاه‌ها جلسه دارم

تاج درباره کمک دولت به دو باشگاه پرسپولیس و استقلال برای حل مشکلاتشان خاطرنشان کرد: به زعم من دولت نمی‌تواند این کار را انجام دهد چرا که در قانون هم این مسأله آمده است که به باشگاه‌های حرفه‌ای نمی‌شود کمک کرد اما بر اساس محاسبات قراردادی مطمئنا اگر چیدمان اصولی انجام نشود هر چقدر پول به فوتبال بیاید مشکلات حل نمی‌شود و مثل چاهی خواهد بود که پر شدنی نیست. فوتبال فقط پرسپولیس و استقلال نیست و باشگاه‌هایی مثل تراکتورسازی و ... هستند که هواداران زیادی دارند. بودن چنین تیم‌های پرهواداری برای ما در آسیا یک اولویت و امتیاز است و باید تلاش کنیم که این اتفاق بیفتد. خود من هر روز سه ساعت با مدیران این باشگاه‌ها جلسه دارم و می‌دانم که خودشان هم جلسات متعدد چند ساعته را برای حل این مشکلات و رفع بدهکاری‌ها انجام می‌دهند به هر حال مردم باید در جریان امور قرار بگیرند و ریز قراردادها منتشر شود تا دیگر فلان مربی فلان رقم را بیشتر نگیرد یا در این بین ارقامی عجیب و غریب در نیاید. این مسائل فیرپلی مالی است.

* حسن زاده و هر مقام دیگری برای حضور در تمرین تیم ملی باید هماهنگ کنند

وی درباره برخورد تند کارلوس کی‌روش با اسماعیل حسن‌زاده رئیس کمیته انضباطی در تمرین امروز تیم ملی هم گفت: چه آقای حسن‌زاده و چه هر مقام دیگری اگر می‌خواهد به تمرین تیم ملی برود باید از قبل هماهنگی‌هایش را انجام دهد. حالا شاید مسیر حسن‌زاده آن سمت بوده و او خواسته به تمرین تیم ملی سر بزند که البته من هم بعداً متوجه شدم اما هر کسی می‌خواهد به تمرین تیم ملی برود باید با هماهنگی باشد به خصوص اینکه به هر حال حسن‌زاده جنبه انضباطی دارد. 

* کریمی به اندازه زحمتی که کشیده می‌تواند حرف هایش را بزند

تاج در خصوص صحبت‌های علی کریمی و اینکه در فوتبال فساد وجود دارد افزود: به نظر من علی کریمی برای فوتبال زحمت کشیده و به اندازه زحمتی که کشیده می‌تواند حرف‌هایش را بزند، فکر می‌کنم این کارها هم در حال انجام شدن است و باید همه حرف‌ها را شنید که این مسأله طبیعی است. هر کسی می‌تواند در این باره صحبت کند چه برسد به علی کریمی که سال‌ها برای فوتبال زحمت کشیده است.

* فوتبال ما پاک است اما پلشتی‌هایی وجود دارد

رئیس فدراسیون فوتبال درباره اینکه آیا عزمی برای برخورد با فساد در فوتبال وجود دارد یا نه، گفت: به نظر من فوتبال از همه بخش‌های اجتماع در این زمینه جلوتر است. فوتبال ما پاک است اما به هر حال پلشتی‌ها و گرفتاری‌هایی هم وجود دارد اما فوتبال یک حُسنی که دارد این است که مثل آبکش است و نمی‌توان در آبکش آب را نگه داشت در فوتبال هم نمی‌شود چیزی را پنهان کرد. همه چیز در آنتن پخش می‌شود و شیشه‌ای بودن فوتبال خوب است. باید از دادگستری تهران تشکر کنیم که حکم پلمپ مدارس فوتبال غیرمجاز را داد و این یک اتفاق بزرگ است. به ورزشگاه‌ها هم اعلام کردیم که اگر مدرسه فوتبالی می‌خواهد زمینی را اجاره دهد حتماً باید مجوز رسمی این مدرسه فوتبال رؤیت شود.

* حقوق کی‌روش سه روز به تعویق افتاده است

رئیس فدراسیون در مورد اینکه کی‌روش اعلام کرده پرداخت حقوقش به تعویق افتاده، گفت:‌بله امروز سه روز است که حقوق ایشان عقب افتاده است. البته ما در تلاش هستیم تا این مسئله را حل کنیم. هر چند تصور می‌کنم چند روزی پرداخت حقوق ایشان زمان ببرد. البته فدراسیون فوتبال هم مثل تمامی سازمان‌های دیگر در کشور مشکل مالی دارد که امیدواریم دولت محترم به قول‌هایی که به فدراسیون فوتبال برای حمایت مالی از تیم‌های ملی داده است،  عمل کند تا فدراسیون بتواند در بخش پشتیبانی و آماده‌سازی تیم‌های ملی به خوبی به وظایفش عمل کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.