بجستان- مسئول اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری بجستان گفت: روز گذشته صدها نفر از گردشگران و کویر نوردان شهر مشهد از کویر بکر و بسیار زیبای شهر یونسی بازدید کردند.

صدها نفر از گردشگران و کویر نوردان مشهد از کویر یونسی بازدید کردند

امان الله نوروزی مسئول اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری بجستان به خبر نگار قدس انلاین گفت: بجستان با داشتن جاذبه های تاریخی و طبیعی متعدد همچون شنزارها و تپه های شنی، کویر نمک و پلایا منطقه مناسبی برای فعالیتهای کویر نوردی می باشد.

وی افزود: کویر بجستان منطقه ای است که تا کنون ناشناخته مانده و طبیعت بکر و کم نظیر کویر یونسی و دریاچه سد کالشور همچون نگینی در دل کویر همراه با غارهای فراوان بر زیبایی منطقه افزوده است.

نوروزی گفت: با این وجود در صورت ایجاد امکانات و زیر ساختها و فراهم کردن بستر مناسب بجستان می تواند به قطب گردشگری استان در زمینه های کویر نوردی تبدیل شود و برنامه های کویر نوردی و تورهای کویر نوردی نیز در توسعه منطقه و همچنین روستاهای حاشیه کویر موثر می باشند.

مسئول اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری بجستان گفت: کویر بجستان نزدیکترین کویر به مرکز استان خراسان رضوی می باشد و می تواند قطب گردشگری استان نیز باشد و این در حالی است که به دلیل قابل دسترس بودن کویر این شهرستان کویر نوردان می توانند با وسایل نقلیه مناسب خود تا نزدیک تپه های شنی و دریاچه های نمکی بروند و از نزدیک از این جاذبه های زیبا بازدید داشته باشند.

وی گفت: روز گذشته بیش از ۲۰۰ نفر از کویر نوردان به صورت خانوادگی از کویر بازدید داشته اند و در طول سال نیز این تورهای گردشگری در کویر حضور می یابند و از این جاذبه ها دیدن می کنند که با استقبال گرم همشهریان و مردم روستا های اطراف حاشیه کویر نیز مواجه می شوند.

عباس عشقی راهنمای محلی گردشگران گفت: کویر یونسی دارای جاذبه های زیبایی از قبیل رمل ها، تپه های شنی، ریپل مارکها، نبکاهاو حوضچه های نمک طبیعی، اشکال مختلف هندسی، گیاهان و جانوران مختلف، دق های زیاد با چشم اندازهای زیبای آن و جنگلهای طاق و آسمان زیبای کویر در شب می باشدکه کویر نوردان در هنگام بازدید از این جاذبه ها بسیار ابراز رضایت از این دیدنی های بکر و زیبا که در نوع خود کم نظیر می باشند می کنند.

وی تاکید کرد:۵۰ دهنه غار در شهرستان و خصوصا بخش یونسی که یکی از زیباترین غارهای خراسان بانام غار بلور عروس  در این منطقه قرار دارد در شهرستان می باشد و از لحاظ وجود غار نیز بجستان رتبه سوم استان را دارا است که خود جاذبه دیگری از مراکز دیدنی و گردشگری شهرستان علاوه بر آثار باستانی و مراکز تاریخی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.