بجنورد- خوشه صنعتی پوشاک خراسان شمالی در انتظار مطالعات امکان سنجی و تایید سازمان صنایع کوچک ایران است.

خوشه صنعتی پوشاک خراسان شمالی در انتظار تایید سازمان صنایع کوچک

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی، مدیر توسعه صنعتی و کارآفرینی شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی با بیان اینکه مطالعات اولیه خوشه صنعتی پوشاک به اتمام رسیده است، گفت: بعد از پایان مطالعات امکان سنجی به این نتیجه خواهیم رسید که آن را می توان در قالب یک طرح و یا یک شبکه انجام داد.

محمد حسینی پور اجرای خوشه پوشاک در این استان با توجه به ظرفیت تولید و نیروی متخصص را از اولویت های شرکت برشمرد و اظهار کرد: اولویت در ایجاد خوشه صنعتی پوشاک حفظ اشتغال است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه واحدهای تولیدی به دلیل تولید مشترک، تهدیدها و فرصت های برابری دارند، باید از طریق برنامه های سازماندهی شده همسو، بتوانیم سرمایه اجتماعی این واحدها را افزایش دهیم.

مدیر توسعه صنعتی و کارآفرینی شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی اضافه کرد: بعد از ایجاد خوشه صنعتی، شرکت با برپایی نمایشگاه ها، ارائه خدمات در شهرک های صنعتی، ارائه مشاوره در تولید و غیره سیاست های حمایتی خود را عملیاتی می سازد.

حسینی پور توضیح داد: خوشه صنعتی، اجتماع یک سری واحدهای کسب و کار است که در یک منطقه جغرافیایی تمرکز دارند.

وی هدف از اجرای طرح خوشه های صنعتی را احیاء واحدهای دچار رکود، افزایش تولید و صادرات و حفظ اشتغال عنوان کرد.

وی گفت: سه تا شش ماه زمان می برد تا مطالعات امکان سنجی در خصوص پوشاک به پایان برسد.

به گفته مدیر توسعه صنعتی و کارآفرینی شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی، پوشاک اولویت چهارم برای ایجاد خوشه صنعتی در این استان است که رشته های فرش، آبنبات و پلاستیک در سه اولویت ابتدایی قرار دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.