طالقان- فرماندار شهرستان طالقان گفت: ظرفیت های گردشگری در این شهرستان قابل توجه و بالا است و درصورت توجه می تواند زمینه اشتغالزایی هرچه بیشتر را فراهم کند.

ظرفیت های گردشگری طالقان می تواند منجر به ایجاد اشتغال شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مصطفی فراهانی در جلسه کارگروه اشتغال استان البرز که پیش از ظهر امروز شنبه در حضور مدیران استانی و استاندار البرز برگزار شد اظهار کرد: در تعطیلات  وروزهای پایان هفته شاهد حضور جمعیت ۱۵۰ هزار نفری در مناطق گردشگری این شهرستان هستیم که لازم است از این پتانسیل برای رونق اقتصادی هرچه بیشتر بهره برد.

وی با اشاره به اینکه  فاصله طالقان تا کرج ۱۱۰ کیلومتر است گفت: وجود ۵۱۰گونه گیاهی  که ۳۰ گونه آن دارویی هستند همراه با دو مرکز آموزش عالی ظرفیت ویژه ای به شمارمی رود.

وی در ادامه افزود: از پتانسیل های این شهرستان می توان برای طرح های ورزشی و سلامت، گردشگری استفاده کرد که در این راستا ۱۱ هتل ومرکز اقامتی در این شهرستان فعال است.

فرماندار طالقان با اشاره به اینکه میزان بیکاری در تابستان ۹۶ به ۱۳ درصد رسیده است گفت: در این راستا ضرورت دارد احداث شهرک های صنعتی تسریع شود.

سهم پررنگ روستاییان از جمعیت بیکار طالقان

 در ادامه این جلسه مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز نیز گفت: زیرساخت های لازم را در این شهرستان بسیار کم است به نحوی که می توان به آسفالت نبودن جاده ها ونارسایی اطلاعات و فناوری اشاره کرد.

اسماعیل خلیلی با اشاره به اینکه ۴۴۸ نفر بیکار درطالقان  ثبت شده که از این میزان ۳۳۲ نفر روستایی هستند گفت: ۸۳۰هزار نفر جمعیت استان فعال است که نیمی در آن بخش کشاورزی مشغولند.

وی افزود: براساس گزارش ها ۱۵ واحد صنعتی در طالقان وجود دارد که تنها یک واحد آن با ۹ نفر فعال است.

این مسئول بااشاره به اینکه وجود چهار معدن از دیگر ظرفیت های تولیدی و صنعتی طالقان استگفت:  یکی از بحث های مهم دراین شهرستان آن است که امسال هیچ طرحی برای مشاغل خانگی درآن ارائه نشده است.

طالقان مناسب سرمایه گذاری طرح کشور کره جنوبی

 در ادامه جلسه کار گروه اشتغال مدیرکل صنعت ،معدن وتجارت استان البرز گفت: یکی از مشکلات طالقان نبود زیرساخت است که دراین شهرستان مصوبه هیات وزیران برای احداث شهرک صنعتی می باشد که اگر اجرایی شود  پروژه سرمایه گذاری کره جنوبی برای مواد شوینده و ضدعفونی کننده می تواند پتانسیل خوبی باشد.

ایرج موفق با بیان اینکه  ۱۱میلیون دلار مجوز سرمایه گذاری این پروژه است ولی فضای کافی نداریم گفت: اگر تمهیدات لازم اندیشیده شود می تواند منجر به اتفاقات خوبی برای طالقان شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.