فرمانده نیروی انتظامی گفت: توصیه می‌کنم آن دسته از زائرانی که ویزا ندارند یا گذرنامه‌شان معتبر نیست به مرزها نیایند، چراکه محلی برای صدور گذرنامه و ارائه ویزا در پایانه‌های مرزی وجود ندارد.

کسانی که ویزا ندارند به مرز نیایند

به گزارش قدس آنلاین، سردار حسین اشتری ظهر امروز در جریان بازدید از امکانات و زیرساخت‌های مرز شلمچه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تردد زائران به‌صورت روان و سریع در حال انجام است و همکاران ما به‌طور ۲۴ساعته در مرزهای شلمچه، چذابه و مهران آماده پذیرش زائران هستند.

وی با قدردانی از زائرانی که تمامی توصیه‌های پلیس و مسئولان مربوطه را مدنظر قرار داده و رعایت کردند بیان کرد: توصیه می‌کنم آن دسته از زائرانی که ویزا ندارند یا گذرنامه‌شان معتبر نیست به مرزها نیایند چرا که محلی برای صدور گذرنامه و ارائه ویزا در پایانه‌های مرزی وجود ندارد.

سردار اشتری تصریح کرد: بعضی از زائران تصور می‌کنند اگر به مرزها مراجعه کنند می‌توانند کارهایشان را در همین‌جا به انجام برسانند، این کار شدنی نیست و تنها سبب زحمت برای خود، مسئولان و همکاران بنده می‌شوند.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: انتظار می‌رود تا زائران در شهرهایشان مدارک لازم را تهیه کنند و پس از داشتن مدارک لازم در مرزها حضور پیدا کنند و توصیه می‌کنم رانندگانی که در مسیر راه‌ها و به‌ویژه مسیرهای منتهی به سه مرز شلمچه، چذابه و مهران سفر می‌کنند توصیه‌های پلیس‌­راه را مدنظر قرار دهند و بااحتیاط رانندگی کنند. ترافیک سنگینی داریم و حتی‌المقدور از وسایل عمومی برای تردد استفاده کنند و در پارکینگ‌هایی که از قبل مشخص‌ شده خودروهای خود را پارک کنند تا این سفر معنوی را به‌خوبی انجام دهند.

سردار اشتری با بیان اینکه "برای بازگشت نیز تسهیلاتی را از روزهای پیش آماده کرده‌ایم" عنوان کرد: تعدادی از زائران نیز به میهن بازگشته‌اند و امید است به همین نحوی که تاکنون انجام‌ شده و بیش از یک‌ میلیون و ۷۰۰ هزار زائر از مرز تردد داشتند مابقی زائران نیز به همین نحو با نظم موردنظر تردد کنند.

وی اظهار کرد: نیروی انتظامی از ماه­‌های گذشته آمادگی هماهنگی برای خروج و ورود آسان و بی‌دغدغه زائران را داشته و تا امروز بخش اعظمی از زائران خارج‌ شده‌اند و یکی دو روز دیگر هم همین حجم را داریم و سیل عظیمی از بازگشت زائران را هم در چند روز آینده پیشِ‌رو داریم.

فرمانده نیروی انتظامی با اعلام اینکه آمادگی لازم میان نیروهای ناجا و مسئولان وجود دارد، عنوان کرد: زائران هم حوصله کنند و توصیه‌هایی را که مسئولان مربوطه و نیروی انتظامی به آن‌ها می‌دهند به‌دقت گوش کنند تا این مدت بازگشت هم بدون اشکال ادامه و اتمام یابد.

وی تأکید کرد: تاکنون هیچ مورد امنیتی نداشتیم و وضعیت مرزها به‌لطف اباعبدالله الحسین(ع) امن و خوب است و قطعاً مشکلی هم پیش نخواهد آمد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.