گرگان- استاندار گلستان خواستار تسریع در اجرای پروژه‌های برقی کردن راه‌آهن اینچه برون ـ گرگان ـ گرمسار و همچنین احداث بندر خشک اینچه برون استان گلستان شد.

 راه‌‎آهن اینچه‌برون ـ گرمسار و بندرخشک اینچه‌برون‌ برقی می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، سیدمناف هاشمی در دیدار با محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور خواستار تسریع در اجرای پروژه‌های برقی کردن راه آهن اینچه برون ـ گرگان ـ گرمسار و همچنین احداث بندرخشک اینچه‌برون شد.

وی، احداث بندر خشک در پایانه اینچه‌برون را عاملی موثر در اشتغال پایدار دانست و گفت: با توجه به همسایگی گلستان با کشورهای حاشیه دریای خزر و حوزه cis ، احداث بندر خشک تحولی عظیم در منطقه ایجاد خواهد کرد و افق اشتغال استان را متحول می‌کند.

هاشمی، با اشاره به برقی کردن پروژه راه آهن اینچه‌برون ـ گرگان ـ گرمسار اظهار کرد: پروژه برقی کردن راه‌آهن اینچه برون ـ گرگان ـ گرمسار با تامین مالی شرکت روسی از طریق فاینانس 1.2 میلیارد یورویی انجام خواهد شد.

محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور نیز در این دیدار با تشکر از پیگیری‌های استاندار گلستان، برای پیگیری خواسته‌های مطروحه قول مساعد داد و دستورات لازم را صادر کرد.

استاندار گلستان همچنین در دیدار با مرتضی بانک دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور با اشاره به موقعیت جغرافیایی منطقه اینچه‌برون و ضرورت تصویب منطقه آزاد تجاری و صنعتی در مجلس شورای اسلامی ، گفت: ایجاد منطقه آزاد تجاری اینچه‌برون می‌تواند علاوه بر توسعه اقتصادی استان به توسعه اقتصاد کشور نیز کمک کند.

استاندار گلستان از دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور برای بازدید از استان و منطقه آزاد اینچه‌برون دعوت به عمل آورد.

مرتضی بانک، دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور نیز در این دیدار ضمن قدردانی از پیگیری استاندار گلستان و حمایت از ایجاد این منطقه، قول مساعدت و همکاری در موضوعات مربوطه را داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.