کرمان- عضو کمیسیون بررسی برجام مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ترامپ چیزی از دیپلماسی و روابط بین‌الملل نمی‌داند و به دنبال قدرت‌نمایی است گفت: ایران هیچ وقت به دنبال سلاح هسته‌ای نبوده و به دنیا هم ثابت کرده است.

ترامپ چیزی از دیپلماسی و روابط بین‌الملل نمی‌داند

به گزارش قدس آنلاین، محمدمهدی زاهدی ظهر امروز در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی در جمع دانشجویان دانشگاه بین‌المللی شهید باهنر کرمان اظهار داشت: دشمنی آمریکا با ایران از سال ۴۲ و از زمانی که قدرت نفوذ خود را در کشور از دست داد آغاز شد.

وی با اشاره به جنایت‌های آمریکا علیه ملت ایران در طول سالیان متمادی گفت: آمریکا در جنگ تحمیلی نقش مهمی داشت و در این سال‌ها از کینه جریان انقلابی در کشور ضربات زیادی بر پیکره نظام اسلامی وارد کرده است.

عضو کمیسیون بررسی برجام مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نتیجه همه اقدامات خصمانه آمریکا علیه ملت ایران شکست بوده است افزود: آمریکا از همه حیله‌هایی که علیه کشور در جنگ ایجاد کرد به ضرر خودش تمام شد.

وی با اشاره به اینکه مذاکره با آمریکا حدود دو سال طول کشید و نتیجه آن به توافق برجام یا برنامه جامعه اقدام مشترک رسید خاطرنشان کرد: بر همین اساس مجلس شورای اسلامی مصوبه‌ای بر تشکیل کمیسیون برسی برجام و تعیین شرایطی برای اجرای آن گذراند.

زاهدی با بیان اینکه ۱۵ نفر از افرادی که هم جایگاه علمی داشتند و هم در سیاست خارجه دارای تجربه بودند با رای مجلس در این کمیسیون عضو شدند افزود: کمیته‌ای حرفه‌ای از افراد صاحب‌نظر در حقوق بین‌الملل و امنیت ملی در کمیسیون بررسی برجام تشکیل شد.

وی با بیان اینکه جواب‌هایی که تیم مذاکره ‌کننده در پاسخ سوالات اعضای کمیسیون برجام می‌دادند، قانع کننده نبود اما آنها اصرار داشتند که این پاسخ‌ها دقیق است و مشکلی در اجرای برجام وجود ندارد تصریح کرد: برجام مسئله‌ای است که نظام آمریکا تصمیم گرفته و چیزی نیست که یک نفر به عنوان رئیس جمهور بتواند آن را نغض کند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در قانونی که در مهر ماه سال ۹۴ در مجلس شورای اسلامی مصوب شد وزارت امور خارجه باید هر سه ماه یکبار گزارشی از اجرای برجام به کمیسیون امنیت ملی مجلس ارائه دهد و کمیسیون نیز آن را در صحن مجلس قرائت کند.

وی با اشاره به اینکه آمریکا از روز دوم اجرای برجام تحریم‌های جدید علیه کشور اجرا کرد افزود: در حال حاضر نیز ترامپ چیزی از دیپلماسی و روابط بین‌الملل نمی‌داند و به دنبال قدرت‌نمایی است.

زاهدی با بیان اینکه برجام بهانه‌ای بیش نیست و آمریکا دنبال قدرت‌طلبی است اظهارداشت: قوانینی که اخیرا علیه ایران تصویب کرده نشان می‌دهد که مخالفت آمریکا با ایران ربطی به تغییر رئیس جمهور ندارد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه همه باید به دور از تنش‌های سیاسی در راستای توسعه کشور کار کنیم گفت: امروز انسجام ملی بر حفظ وحدت اولویت اصلی کشور است.

وی با اشاره به اینکه ایران هیچ وقت به دنبال سلاح هسته‌ای نبوده و به دنیا هم ثابت کرده است گفت: نغض برجام توسط آمریکا به نفع جهموری اسلامی ایران تمام شد و امروز برای همه روشن است که آمریکا از سر دشمنی با مسئله برجام برخورد می‌کند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.