شهرکرد-با اقدام بموقع ماموران حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری یک دستگاه خودرو باری که قصد قاچاق چوب جنگلی را داشت، شناسایی و توقیف شد.

خودرو حامل چوب قاچاق در چهارمحال و بختیاری متوقف شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری، ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان در منطقه حفاظت شده جنگلی هلن موفق شدند، یک نفر متخلف را درحین قاچاق چوب جنگلی دستگیر کنند. این متخلف که قصد داشت محموله چوب جنگلی بلوط را با یکدستگاه خودرو باری نیسان به خارج از استان انتقال بدهد، توسط محیط بانان شناسایی و متوقف شد. این متخلف هم اکنون با محموله ی ۴۰۰ کیلویی چوب جنگلی قاچاق جهت طی مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شده است.

منطقه حفاظت شده هلن با ۴۰ هزار هکتار وسعت پس از سبزکوه دومین منطقه حفاظت شده چهار محال و بختیاری است، که درمحدوده شهرستان های اردل، لردگان و کیار با فاصله تقریبی ۱۱۰ کیلومتری از مرکز استان واقع شده است.

انجام اقدامات آموزشی در کنار حضور فیزیکی و افزایش ضریب حفاظتی توسط یگان حفاظت محیط زیست استان، دستگیری و برخورد قانونی با متخلفان و پیگیری دعاوی حقوقی تا حصول نتیجه، از مهمترین اقدامات اداره کل حفاظت محیط زیست استان برای کاهش زمینه تخلف بوده است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.