یزد - استاندار یزد گفت: عدم حل مشکلات مربوط به استان هم اهانت به دولت است و هم دهن کجی به بخش خصوصی چراکه ادامه این روند و عدم حل مشکلات را به ضرر استان می دانیم.

حل نشدن مشکلات استان اهانت به دولت است و دهن کجی به بخش خصوصی است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمود زمانی قمی شامگاه شنبه در دیدار با فعالان اقتصادی استان یزد ضمن تشکر از تلاش های استاندار پیشین یزد اظهار داشت: جلسات زیادی در طول این سال ها با صنعتگران در مناطق مختلف داشتم اما این جلسه با سایر دیدارها تفاوت داشت و تیم اقتصادی دولت باید از این سخنانی که صنعتگران استان بر زبان اوردند استفاده کرده و به عنوان راهکارهای موثر در نظر داشته باشند.

وی با بیان اینکه باید در اجرا نسبت به حل مشکلات اقدام کرد، افزود: مشکلات صنعت و تولید استان را با اولویت بندی حل می کنیم و این نشست ها باید  نهادمند و هدفمند باشد  و باید برای حل مشکلات با تشکل ها جلسه داشته باشیم و از رهنمودهای آنها استفاده کنیم چراکه مجموعه ای از چالش ها بیان شد و باید در فایل هایی گوناگون دسته بندی شود و مشخص باشد که می خواهیم چه کار کنیم.

 زمانی قمی تصریح کرد: در استانی که بودم هیچ دستگاه خدمت رسانی حق نداشت ارائه خدمت را به بخش صنعت قطع کند، و طبیعتا برای وصول مطالبات نیز مکانیزمی طراحی می کردیم اما عمیقا معتقدم نباید برای کمک به اقتصاد و ایجاد اشتغال و چرخیدن چرخ اقتصادی درسطح کشورانرژی مورد نیاز واحد تولید را قطع کرد و واحدها نباید دغدغه این را داشته باشند که با نگه داشتن واحدها در شرایط رکود شرکت های خدمت رسان نیز بدون اطلاع حتی آن را قطع کنند.

استانداریزد افزود: هرخوشه صنعتی باید دغدغه ها و موضوعات مرتبط با خود را جمع بندی و اعلام کند تا به راهکار اجرایی برسیم و ببینیم که چگونه می توان از این مشکلات خارج شد، و مسائل را اولویت بندی کنیم و ببینیم چند مورد را در استان می توانیم حل کنیم و اینکه دستگاه های استانی برای ارائه خدمات چگونه برخورد دارند.

زمانی قمی گفت: سازمان صنعت باید تمامی طرح ها را با شناسنامه و به صورت ریز برای استانداری آماده کند تا بدانیم که هر فرصت شغلی چه اندازه ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری نیاز دارد به این سازمان دستور می دهم که مسائل مرتبط با خوشه ها را هرچه زودتر بررسی و دسته بندی کنند و نباید فقط به شنیدن دغدغه ها عادت کرد و عمل نکرد لذا باید با حل حتی چند مورد از این دغدغه ها، برای سال آینده تکرار آن را شاهد نباشیم بلکه با کاهش آن مواجه باشیم.

وی با تاکید بر پیشگیری از بحرانی شدن مشکلات در عرصه صنعت و اقتصاد استان اظهار داشت: باید اورژانس صنعتی در استان داشته باشیم و این اورژانس مشکلات صنعت را رصد کند تا پیش از بحرانی شدن وضعیت بتوان برای رفع آن اقدام گرد و از افزایش مشکلات نیز جلوگیری کرد.

این مسئول ادامه داد: باید برای نگرانی صنعتگران نگران باشیم و اگر مدیران استان این نگرانی را نداشته باشند که چرا بخش خصوصی نگرانی دارند نشانه عدم موفقیت است و مگر می شود حوزه اقتصاد این همه دغدغه را روی میز بگذارد و ما شب سر راحت بر بالین بگذاریم و فکر کنیم موفق هستیم.

استاندار یزد با تاکید بر اینکه واحدهایی که دارای رکود هستند نیز شناسایی و معرفی کنید گفت: برنامه یکساله و دو ساله نمی دهیم چون به میزان کافی تجربه وعده دادن داریم و عمل نشده اما اجازه بدهید اعتمادسازی کنیم وبر اساس قانونمندی و ضابطه ها کار کنیم و نه بر اساس روابط.

وی خاطرنشان ساخت: اینکه گمرک آمار ریز را برای تحلیل های صادراتی نمی دهد اشتباه است و باید این موضوع باید عارضه یابی شود چراکه باید بدانیم در صادرات باید در چه کالایی و در چه منطقه ای فعالیت بیشتری داشته باشیم و گمرک نیز موظف است که چنین اقدامی انجام دهد و این را در جلسه اقتصاد مقاومتی مطرح و مصوب خواهم کرد.

استاندار با تاکید بر لزوم تبدیل ایده به ثروت و توجه به شرکت های دانش بنیان گفت: روی شرکت ها و اقتصاد دانش بنیان در استان یزد باید فعالیت جدی تری داشته باشیم و سامانه ای تعریف کنیم تا با کمک دانشگاه نیز این اقدام پیگیری و به نتیجه برسد چون استان یزد ظرفیت های بالایی دارد و اگر به سراغ این ظرفیت ها و نخبگان استان نرویم قطعا متضرر خواهیم شد.

زمانی قمی افزود: برای نمایندگی صندوق بیمه معادن نیز مشکلی که مطرح شد باید بررسی کرد که گیر کار در کجاست و برای استان زشت است که نتواند مختصر جایی را برای نمایندگی این ساختمان فراهم کند و من معتقدم نباید در گذشته متوقف شویم، فعالان اقتصادی از گنجینه های استان هستند و باید در استان برای حل مشکلات کمک کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.