بجنورد- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان شمالی از اختصاص ۷۷۰ میلیون تومان اعتبار به برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش استان خبر داد.

۷۷۰میلیون تومان اعتبار به نمایشگاه هفته پژوهش در خراسان شمالی اختصاص یافت

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی؛ محمود دلپسند در دومین نشست شورای سیاستگذاری ستاد هفته پژوهش و فناوری استان با موضوع بررسی و تصویب برنامه های کمیته ها، نمایشگاه ها و جشنواره های ذیل ستاد گفت: با توجه به اهمیت و جایگاه پژوهش در جامعه، باید هر ساله شاهد ارائه دستاوردهای پژوهشی پررونق تر باشیم که برای تحقق این مهم نقش تبلیغات و اطلاع رسانی حائز اهمیت است.

وی اظهار داشت: انجام پژوهش های مختلف در حوزه های متفاوت موجب شناخت بیشتر از این استان می شود و برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش نیز می تواند این شناخت را دوچندان کند و موضوع پژوهش را در جامعه بسط و گسترش دهد.

وی با تاکید بر این که باید زمینه توجه جدی عموم را به پژوهش جلب کرد، افزود: با تبلیغات و اطلاع رسانی و همکاری دستگاه های اجرایی متولی در امر پژوهش می توانیم اهمیت و جایگاه پژوهش را ارتقاء دهیم.

دلسپند تصریح کرد: باید از تمام ابزارهای مدیریتی و تبلیغاتی در سطح شهر برای گسترش و اهمیت پژوهش استفاده کرد و استان را به سمت فرهنگ سازی و نهادینه کردن فعالیت های پژوهشی سوق داد.

وی با تاکید بر این که تحقیقات علمی و پژوهشی در هر جامعه‌ای می تواند زمینه‌ساز توسعه و پیشرفت آن باشد، تصریح کرد: امروز یکی از نیازهای اساسی کشور، تجاری سازی و تبدیل داده های پژوهشی به محصول یا خدمت مورد نیاز جامعه است که هفته پژوهش و فناوری می تواند گامی مهم در این مسیر باشد.

وی در بخش دیگر سخنان خود از برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری استان به مناسبت هفته پژوهش خبر داد و گفت: با برگزاری این نمایشگاه، افکار عمومی و غالب مردم از طریق آن با وضعیت پژوهش و فناوری استان آشنا می شوند.

دلپسند افزود: دستگاه های اجرایی استان باید بسترهای لازم برای حضور و مشارکت بخش های خصوصی فعال را در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری فراهم آورند.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری نشست مشترک بین صنعت و دانشگاه ها باید به عنوان برنامه های محوری برای این هفته گنجانده شود و از سوی دیگر موضوع اقتصاد دانش بنیان نیز به عنوان یک نیاز و مطالبه اصلی جامعه به آن اهمیت ویژه ای داده شود.

دلپسند هم چنین برگزاری کارگاه های آموزشی و پژوهشی در خلال برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش را خواستار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.