بجنورد- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: نوسازی مدارس زلزله زده و تعمیر آن در این استان ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

نوسازی مدارس زلزله زده خراسان شمالی۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

به گزارش قدس آنلاین، ابوالقاسم بایایی اظهار کرد: تلاش داریم تا بخشی از این اعتبارات از محل منابع استانی، خیران و بنیاد برکت تامین شود.

وی افزود: وقوع زلزله ۵.۷ ریشتری ۲۳ اردیبهشت ماه امسال به حدود ۲۰۰ باب مدرسه در شهر و روستاهای استان خسارت وارد کرد که ۳۳ باب مدرسه نیاز به تخریب و بازسازی و مابقی نیاز به تعمیر و مرمت پیدا کرده اند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی خاطرنشان کرد: ۲۳ باب مدرسه در شهر و روستاهای شهرستان های بجنورد و ۱۰ باب مدرسه در شهرستان مانه و سملقان باید بازسازی شوند.

بابایی گفت: مدیریت بحران استانداری تامین اعتبار برای بازسازی یک باب مدرسه در شهر بجنورد را تعهد کرده است و ۲ باب مدرسه ۱۵ کلاسه نیز در شهر بجنورد با استفاده از اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب بازسازی می شود.

به گفته وی اعتبار بازسازی هفت باب مدرسه با مشارکت خیران و بنیاد برکت و بازسازی پنج باب مدرسه روستایی و شهری مانه و سملقان از اعتبارات رهبری تامین می شود.

وی اظهار کرد: در تلاش هستیم تا خیران بیش از پیش در این باره وارد عرصه شوند و بخشی از اعتبارات مورد نیاز را تامین کنند.

وی درباره تامین اعتبار برای تعمیر و مرمت مدارس خسارت دیده از زلزله ۲۳ اردیبهشت ماه گفت: برای تعمیر مدارس خسارت دیده از زلزله در شهرستان بجنورد ۱۵ میلیارد ریال و برای تعمیر مدارس مانه و سملقان هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار رهبری ابلاغ شد که در شهرستان بجنورد تا کنون ۱۰ میلیارد ریال برای انجام کارهای مرمت و تعمیر مدارس هزینه شده است.

به گفته مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی اکنون بازسازی ۱۰ باب مدرسه در بجنورد آغاز و وارد مرحله عملیاتی شده است.

نوسازی مدارس زلزله زده در بجنورد ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بجنورد نیز گفت: تخریب و نوسازی مدارس خسارت دیده از زلزله در این شهرستان ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

محمود اسدی اظهار کرد: در زلزله ۵.۷ ریشتری ۲۳ اردیبهشت ماه امسال ۲۳ باب مدرسه به علت خسارت های شدید، نیاز به بازسازی پیدا کرده است.

وی افزود: ۱۳ مدرسه شهری و ۱۰ مدرسه روستایی باید بازسای شود که تا کنون برای بازسازی شماری از این مدارس اقدام شده است.

اسدی گفت: در حادثه زلزله ۲۳ اردیبهشت ماه امسال ۱۵۲ مدرسه در شهر و روستا نیاز به تعمیر پیدا کرد که اکنون تمام کارهای مرمتی در این مدارس انجام شده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بجنورد افزود: برای تعمیر و مرمت مدارس خسارت دیده ۱۵ میلیارد ریال اعتبار ابلاغ شده است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.