تبریز- استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه احیای دریاچه ارومیه نیازمند ۲۰ هزار میلیارد تومان است، گفت: ساخت سدها با وجود مشاوران و وضعیت امروز دریاچه از عجایب است.

احیای دریاچه ارومیه نیازمند ۲۰ هزار میلیارد تومان است

به گزارش قدس آنلاین، مجید خدابخش شامگاه امروز در نشست شورای فرهنگی اجتماعی ستاد احیای دریاچه ارومیه بابیان اینکه در نشستی که رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست داشتیم مطرح شد که برای احیای دریاچه حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است، اظهار داشت: احیای دریاچه ارومیه یکی از اصلی‌ترین مطالبات مردم باید پیگیری شود، برای پیشگیری از اثرات خشک شدن دریاچه ارومیه تمام تلاشمان را باید بکنیم.

وی تصریح کرد: از سال ۶۵ تا ۷۰ که در آذربایجان غربی توفیق خدمت در سمت معاون استانداری را داشتم آن روز مسئله ما پیشروی آب دریاچه بود اما امروز پس از گذشت ۲۵ سال اوضاع متحول شده است.

استاندار آذربایجان شرقی اضافه کرد: بخشی از دلایل وضعیت امروز دریاچه ارومیه مربوط به بحث تغییر اقلیم بوده و بخشی نیز ناشی از مسائل و اقدامات انسانی است، اگر برای حل مشکلات نگاهی جامع نداشته باشیم چنین وضعیتی پیش خواهد آمد.

وی خاطرنشان کرد: برای زندگی در دنیا یک استانداردهایی وجود دارد که باید بر اساس آن استانداردها زندگی کنیم همچون بحث حفظ محیط‌زیست و اگر به این استانداردها بی‌توجهی کنیم به‌شدت ضربه خواهیم خورد.

خدابخش با اشاره به بحث تأثیر سدها در خشک شدن دریاچه ارومیه گفت: همه سدها بر اساس مشاوره مشاوران ساخته‌شده اما امروز به این وضعیت دچار شده‌ایم و این بسیار عجیب است، باید علت‌ها و دلایل مشخص شود چراکه این سدها را مردم نساختند دولت‌ها ساخته‌اند و مشاوران بابت این سدها هزینه دریافت کرده‌اند، دانشگاه‌ها باید ورود کنند تا مشخص شود مبانی گزارش‌های مشاوران چه بوده است.

وی بابیان اینکه زمانی موضوع ما پیشروی دریاچه بود و امروز وضعیت به این شکل است، گفت: اینکه زمانی چاه غیرمجازی زده شود می‌گوییم آگاهی نداشته اما اینکه یک سدی ساخته شود با توجه به اینکه در همه مراحل ساخت، نظارت و اجرای سد مشاورانی حضورداشته‌اند وضعیت به این شکل باشد همه از عجایب بوده و نشان‌دهنده این است که در همه حوزه‌های مدیریت باید علمی شود.

استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: اگر در مقابل علم و استانداردها بایستیم حتماً شکست خواهیم خورد و اگر به مسائل به‌صورت جامع نگاه نشود دچار مشکل خواهیم شد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.